درخواست ۹۹ درصد از مسلمانان هند برای تجدیدنظر در حکم مسجد «بابری»

درخواست ۹۹ درصد از مسلمانان هند برای تجدیدنظر در حکم مسجد «بابری»

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸
۹۹ درصد از مسلمانان هند خواستار تجدیدنظر در حکم دادگاه عالی درباره مسجد «بابری» شده‌اند؛ بحث درباره این مسجد باعث مرگبارترین درگیری ها در هند بود که در نهایت منجر به کشته شدن دو هزار نفر که اکثر آنها مسلمان بودند، شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «outlookindia»، «هیئت حقوقی همه مسلمانان هند» اعلام کرد: 99 درصد از مسلمانان در این کشور خواستار بررسی دوباره و تجدیدنظر در حکم دادگاه عالی درباره مسجد بابری هستند.

 

این گروه پیش از این از ارائه درخواست تجدید نظر در این حکم تا روز نهم سپتامبر خبر داده بود.

 

هیئتی متشکل از پنج قاضی در روز نهم نوامبر حکمی صادر کردند مبنی بر اینکه زمین متعلق به مسجد تخریب شده بابری به هندوها داده می شود تا در آن معبد بسازند.

 

«مولانا ولی رحمانی»، دبیر کل «هیئت حقوقی همه مسلمانان هند» در اظهارات جدید خود گفت: 99 درصد مسلمانان هند موافق با درخواست بررسی دوباره حکم دادگاه عالی درباره مسجد بابری هستند.

 

وی افزود: اگر به اذهان عمومی اینگونه القا شده است که بخش بزرگی از مسلمانان مخالف تجدید نظر در این حکم هستند، همه باید بدانند که این کاملا اشتباه است.

 

رحمانی گفت: این حق قانونی ما است چرا که چیزهای بسیار متناقضی در این حکم وجود دارد.

 

مسجد بابری که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است در سال 1992 به دست یک خرابکار هندو تخریب شد.

 

بحث درباره این مسجد باعث مرگبارترین درگیری ها در هند بود که در نهایت منجر به کشته شدن دو هزار نفر که اکثر آنها مسلمان بودند، شد.

 

پایان پیام/ 7