همکاری مساجد منطقه ۱۳ برای اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی

همکاری مساجد منطقه ۱۳ برای اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام قاسمی از توزیع ۱۰۰ بسته ارزاق میان محرومان محله هرندی از محل فطریه مسجدی‌ها خبر داد و گفت: مسجد منطقه ۱۳ برای تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی با هم همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «غیاث الدین قاسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حضور مردم در نماز عید فطر در مساجد نقاط مختلف کشور یک بار دیگر تدین و ایمان بالای مردم ایران را نشان داد، اظهار کرد: الحمدالله مردم منطقه محروم و مستضعف نشین هرندی تهران نیز حضور خوبی در نماز عید فطر مساجد این منطقه دارند.

 

امام جماعت مسجد الاقصی (واقع در تهران، خیابان مولوی) افزود: بچه های این مسجد از محل زکات فطریه نمازگزارن، صد بسته ارزاق را در دهه اول ماه شوال میان نیازمندان توزیع می کنند که هر بسته شامل ۱۰ کیلو برنج، قند، چای خشک، رشته ماکارانی، مرغ، گوشت، حبوبات، شکر و کنسرو تن ماهی است.

 

وی اضافه کرد: کارگزاران مسجدالاقصی همچنین در راستای عمل به مطالبه مقام معظم رهبری در موضوع «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» با مساجد الهادی(ع)، اعصار، فاطمه زهرا سلام الله علیها و نوری نشست هم اندیشی برگزار کردند تا حداقل هر دو ماه یک بار، محفل انس با قرآن به میزبانی یکی از این مساجد برگزار شود. بچه های این مساجد به ویژه اعضای پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری، نقش اصلی را در برگزاری این برنامه ها دارند.

 

حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: اداره فرهنگی شهرداری ناحیه پنج منطقه ۱۲ تهران نیز وعده همکاری در زمینه تامین برخی از هزینه های محافل انس با قرآن کریم مساجد را داده است. امیدواریم بتوانیم با همکاری این دستگاه و جذب خیران، و همت اهالی مسجد الاقصی و سایر مساجد منطقه هرندی تهران، این منطقه را به مجری نمونه در عمل به مطالبه رهبری تبدیل کنیم.

پایان پیام/ 397