مساجد زنجان میزبان گروه‌های تئاتر مردمی بچه های مسجد

مساجد زنجان میزبان گروه‌های تئاتر مردمی بچه های مسجد

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
نمایش «آخرین مسابقه»، نمایش‌های دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) به کارگردانی مهران خان‌تیموری و نویسندگی پرستو انصاری در چهار نوبت در مساجد سطح شهر زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در گروه نمایشی «آخرین مسابقه» رسول امیری، امیررضا صادقی، محمدمتین عبائی، نیما رفیعی، امیر کابلی و محمدرضا نوری به ایفای نقش پرداختند.

 

نمایش «آخرین مسابقه» 7 اردیبهشت‌ماه در سه نوبت در مساجد امام جعفرصادق(ع) و امام محمدباقر(ع) و کانون قرآنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و همچنین 10 اردیبهشت‌ماه نیز در مسجد حضرت ابوالفضل‌(ع) ویژه نمازگزاران به اجرا پرداختند.

نمایش «اخرین مسابقه»؛ پسری نوجوان که در ورزش شنا فعالیت دارد برای شرکت در مسابقه‌ای که بسیار برایش زحمت کشیده نم‌یتواند شرکت کند چون سنش کمتر از قانون مسابقه است. این پسر بسیار ارادت به دایی شهیدش دارد که در دوران هشت سال دفاع مقدس غواص بوده و همیشه با فکر او زندگی می‌کند. این نوجوان یک شب خواب دایی خود را می‌بیند و در کنار داییش در زمان جنگ و جبهه ظاهر می‌شود و کلیه اتفاقات و نوع جنگ آن زمان را از نزدیک دیده و لمس میکند...

 

همچنین نمایش «خورشید و دیو تاریکی» توسط گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های امامزاده سید ابراهیم(ع)  به کارگردانی علی عماری و نویسندگی حسین فدایی‌حسین در چهار نوبت در مساجد و مدارس سطح شهر اجرا شد.

 

در نمایش «خورشید و دیو تاریکی»؛ حسین محمدی، مهدی اسدی، محمدجواد دوستی، امیرمحمد شهبازی، محمدامین قرابیگلی، امیررضا تاران و محمدمهدی ناصحی در حضور نمازگزاران به ایفای نقش پرداختند.

این نمایش، از 27 فروردین‌ لغایت 12 اردیبهشت‌ماه 1401 در چهار نوبت با حضور در امامزاده سیدابراهیم (ع) و مساجد مهدیه و داود قلی و همچنین مدرسه اسدی به اجرای نمایش پرداختند.

 

در نمایش «خورشید و دیو تاریکی»؛ دیو تاریکی خورشید را اسیر کرده و کسی جرأت به زبان آوردن اسم خورشید را ندارد. تابان برای رهایی خورشید از دیگر مردم کمک می‌گیرد و ...

 

نمایش «آنلاین» نیز از نمایش‌های دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) به کارگردانی و نویسندگی کبری شعبانی و سرپرستی زهرا خاتمی (گروه نمایشی حسینیه اعظم زنجان) در چهار نوبت در مساجد و مدارس سطح شهر اجرا شد.

 

در نمایش«آنلاین»؛ مونا کاتب، مائده حسینی، هستی دوستی، النا دوستی، ستایش آقاجانلو، زینب رزاقی، زینب عماری، فاطمه صحبتلو و زهرا جواهری به ایفای نقش پرداختند.

این نمایش، پنج اردیبهشت‌ماه 1401 در چهار نوبت با حضور در مساجد امیرالمومنین(ع) و ثامن‌الائمه(ع) و حسینیه اعظم زنجان و همچنین مرکز تربیت معلم به زبان طنز و نمایش به بیان مشکلات تدریس و درس خواندن در فضای آنلاین پرداختند.

 

هنرجویان گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در نمایش «آنلاین»؛ به موضوع برگزاری کلاس‌های درسی مجازی و آنلاین در دوره شیوع کرونا پرداخته‌اند، در این نمایش شاهد اتفاقاتی هستیم که در منزل هر یک از دانش‌آموزان و معلم‌های آنها طی سه زنگ رخ می‌دهد که اشاره به مشکلات کلاسهای مجازی به زبان طنز دارد. در آخر دانش آموزان به این نتجه می رسند که باید خوب درس بخوانند تا فردایی بهتر برای ایران رقم بزنند...

 

پایان پیام/ 693