اختتامیه جشنواره قرآنی برهان با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد

اختتامیه جشنواره قرآنی برهان با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، رییس دفتر نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، امام جماعت و هیئت امنای مسجد امام علی (ع) اختتامیه جشنواره قرآنی برهان با تجلیل از نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، رییس دفتر نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، امام جماعت و هیئت امنای مسجد امام علی (ع) اختتامیه جشنواره قرآنی برهان با تجلیل از نفرات برتر برگزار شد. 
 
مجید خوبی زاده در این مراسم، با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فعالیت های قرآنی، گفت: یکی از وظایف ما تمرکز بر انجام فعالیت های قرآنی است و در این راستا ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان طرح تلاوت نور، آموزش و تفسیر قرآن کریم و تفسیر نهج البلاغه را دنبال می کند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: آشنایی و انس بیشتر قشر جوان و نوجوان با قرآن کریم می تواند راهگشای زندگی آنها باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر در کنار سایر فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد اساتید قرآنی بر روی آموزش نوجوان و جوان متمرکز شوند قطعا این اقدام در ترویج معارف قرآن کریم موثر واقع می شود.
 
خوبی زاده ابراز کرد: مسجد امام علی (ع) با توجه به پتانسیل های موجود از جمله دارا بودن اساتید قرآنی‌ تاکنون توانسته در بحث قرآن و عترت موفق عمل کند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: سایر مساجد منطقه می توانند از فعالیت های مختلف کانون فرهنگی هنری مسجد امام علی (ع) به ویژه در بحث قرآن و عترت الگوبرداری کنند و در راستای ترویج فعالیت های قرآنی گام بردارند.
 
 
حضور ۳۰ فعال قرآنی در بخش رقابتی جشنواره قرآنی برهان
 
یونس میجانی در اختتامیه جشنواره قرآنی برهان، گفت: این جشنواره قرآنی از سری ویژه برنامه های کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) است که در ماه مبارک رمضان اجرا شد.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) افزود: امروز از نفرات برتر جشنواره قرآنی برهان با اهدای جوایز نقدی و لوح سپاس تجلیل شد.
 
وی با یادآوری این مطلب که جشنواره قرآنی برهان ویژه دختران و پسران مقاطع ابتدایی و راهنمایی برگزار شد، بیان کرد: در مجموع ۳۰ نفر از فعالان قرآنی کانون در بخش رقابتی این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۸ نفر حائز رتبه تجلیل شدند.
 
میجانی ابراز کرد: دانیال دهقان مقام اول و محمدرضا قزلباش و محمد سجاد امیری به صورت مشترک مقام دوم را کسب کردند.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ادامه داد: امیر مهدی امیرانی مقام سوم، محمد محسن ملایی، مهدی اسفندیاری و علیرضا رفیعی نیز شایسته تقدیر شدند.
 
وی اظهار کرد: همچنین در بخش ویژه دختران محدثه شهریاری مقام اول این جشنواره را کسب کرد.
 
میجانی یادآور شد: جشنواره قرآنی برهان برای پسران در رشته های تلاوت نور و حفظ سوره های نبا و آیه الکرسی، اذان، مکبری و صحت قرائت نماز و برای دختران نیز در رشته های تلاوت قرآن کریم همراه با حفظ سوره های نبا و آیه الکرسی و صحت قرائت نماز برگزار شد.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ضمن تشکر از همکاری پایگاه های مقاومت بسیج امام علی (ع) و ریحانه النبی و موسسه قرآنی نورالثقلین، عنوان کرد: مهدی امیری و طاهری داوری این مسابقات را بر عهده داشتند که جای تشکر دارد.

پایان پیام/ 586