برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون «الزهرا (س)» جهرم

برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون «الزهرا (س)» جهرم

تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
حضوری از برگزاری آیین بزرگداشت و سوگواری سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم خبر داد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با هشتم شوال سالروز حادثه تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، آیین عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم افزود: در این مراسم حجت الاسلام آبیار مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه شهر جهرم به سخنرانی می پردازد.

 

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این آیین، قناعت پیشه و بشارتی از ذاکران اهل بیت (ع) به مرثیه خوانی و نوحه سرایی می پردازند.

 

حضوری  عنوان کرد: این مراسم روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۱ در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

وی با اشاره به در این آیین یاد شهدای غریب و مطلوم شیعه عربستان نیز گرامی داشته می شود، از عموم شهروندان و بچه های مسجد برای شرکت در مراسم بزرگداشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) دعوت کرد.

 

تخریب بقیع، اشاره به رویدادی است که طی آن، وهابیان پس از محاصره مدینه در ۱۳۴۴ هجری قمری، قبرستان بقیع و بقعه‌های آن از جمله بارگاه امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع)، امام صادق (ع) را تخریب کردند.

 

 وهابیان ۲ بار، ابتدا در ۱۲۲۰ هجری قمری و سرانجام در ۱۳۴۴ هجری قمری با اتکا به فتوای ۱۵ تن از مفتیان مدینه، مبنی بر ممنوعیت اجماعی ساختن بنا بر روی قبور و لزوم تخریب قبور، به ویران کردن اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند.

پایان پیام/ 691