برپایی میز خدمت سلامت‌محور در مساجد

برپایی میز خدمت سلامت‌محور در مساجد

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
شهردار منطقه ۱۶ اعلام کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی سلامت، اداره سلامت منطقه برنامه‌های ویژه‌ای را در سطح محلات و مساجد این منطقه برگزار می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حسینی با اشاره به هفته ملی سلامت که از هفدهم الی بیست و سوم  اردیبهشت ماه است ، گفت: هفته سلامت ، فرصت مغتنمی است تا اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان و همچنین نقش مشارکت مردم و ... به منظور ارتقاء کیفیت سلامت شهروندان، مورد تاکید و بررسی قرار گیرد.

 

حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۶ در این باره گفت: اداره سلامت منطقه با شعار «سلامت ما، حال خوب ما» در اولین روز از هفته سلامت به برگزاری ویژه برنامه هایی از جمله کلاس های آموزشی در سرای محلات ، تقدیر از پرسنل درمانگاه یاس و ... اقدام کرد، این برنامه ها با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی سلامت شهروندان، رسیدن به حال خوب در تمام مراحل زندگی، توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی شهروندان متناسب با سبک زندگی ایرانی -اسلامی و ... به صورت مردم محور اجرا می شود.

 

وی با اشاره به برخی از برنامه های این معاونت در هفته سلامت، تصریح کرد: برپایی میز خدمت سلامت محور در مساجد و بوستان شهربانو، گذر سلامت(ارائه خدمات سلامت محور)، ارائه خدمات مشاوره روان شناسی ، مشاوره و ویزیت پزشک، غربالگری فشار خون، قند خون ، تب سنجی و اکسیژن خون، مشاوره تغذیه و مامایی، برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت محور در سرای محلات نه گانه، برنامه هایی ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان و ... از جمله برنامه هایی است که به‌ مناسبت گرامیداشت این هفته در منطقه اجرا خواهد شد.

پایان پیام/ 40