برگزاری ویژه برنامه سوگواری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون «شهید رحمانیان»

برگزاری ویژه برنامه سوگواری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون «شهید رحمانیان»

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
ترابفرد از برگزاری ویژه برنامه سوگواری و عزاداری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون فرهنگی هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم خبر داد.

«هادی ترابفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با سالروز حادثه هتک حرمت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) در تخریب قبور اهل بیت (ع) در بقیع، ویژه برنامه عزاداری و سوگواری به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» با اشاره به جزییات این برنامه، افزود: در این ویژه برنامه حجت الاسلام دستداده امام جماعت مسجد به سخنرانی می پردازد و عطایی و غضنفری از ذاکران اهل بیت (ع) نوحه سرایی می کنند.

 

وی بیان کرد: این برنامه سه شنبه 20 اردیبهشت از ساعت 21 و 30 دقیقه در کانون فرهنگی هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» برگزار می شود.

 

ترابفرد در پایان با اشاره به اینکه این کانون فرهنگی هنری در مناسبت های مختلف مذهبی به برگزاری مراسم اقدام می کند از عموم اهالی مسجد و دیگر شهروندان برای شرکت در مراسم های کانون دعوت کرد.

 

به گزارش شبستان، تخریب بقیع، اشاره به رویدادی است که طی آن، وهابیان پس از محاصره مدینه در ۱۳۴۴ هجری قمری، قبرستان بقیع و بقعه‌های آن از جمله بارگاه امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع)، امام صادق (ع) را تخریب کردند.

 

 وهابیان ۲ بار، ابتدا در ۱۲۲۰ هجری قمری و سرانجام در ۱۳۴۴ هجری قمری با اتکا به فتوای ۱۵ تن از مفتیان مدینه، مبنی بر ممنوعیت اجماعی ساختن بنا بر روی قبور و لزوم تخریب قبور، به ویران کردن اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند.

پایان پیام/ 691