تلاش داریم با همکاری شهرداری ساری مساجد به پایگاه های قرآنی بدل شوند/فصل جدید اوقات فراغت بچه های مسجد در خانه های شهروندی

تلاش داریم با همکاری شهرداری ساری مساجد به پایگاه های قرآنی بدل شوند/فصل جدید اوقات فراغت بچه های مسجد در خانه های شهروندی

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت الاسلام نعمتی از همکاری مشترک ستاد فهمای مازندران با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: بچه های مساجد ساری می توانند از خدمات ۹خانه شهروندی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین »رجب نعمتی» امروز(۲۰اردیبهشت) در نشست با «احسان مرادی فر» سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری با بیان اینکه 169 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان ساری فعالیت دارند، اظهار کرد: ۷۳کانون از این تعداد در سطح ساری فعال هستند،

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بابیان اینکه کرونا موجب نشده که فعالیت های کانون های مساجد استان تعطیل شود، گفت: در دوران همه گیری کرونا اعضای کانون های مساجد استان به واسطه سامانه بچه های مسجد با قوت درحال انجام فعالیت های متعدد در بخش های فرهنگی، قرآنی، کتابخانه ای و... بوده و این فعالیت ها همچنان تداوم دارند.

 

 

حجت الاسلام نعمتی به طرح های ملی فهما با ۴۸آیتم در رشته های مختلف برای احیای کارکردهای مساجد اشاره کرد و افزود: این طرح ها در بستر مجازی اجرایی شد و کانون های مساجد مازندران تاکنون در رواق های کتاب، فیلم، کارآفرینی، چندرسانه ای، فضای مجازی، نماز و ... افتخاراتی را از آن خود کردند.

 

 

وی با اشاره به فعالیت ۴۲۹کتابخانه عمومي در کانون های مساجد مازندران، اظهار کرد: از اين تعداد ۳۲۷كتابخانه به صورت مخزن دار فعاليت مي كنند.

 

 

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به اهميت فعاليت كتابخانه اي در مساجد شهري و روستايي به ويژه مناطق كم برخوردار، عنوان کرد: همچنین تعداد۱۰۲کتابخانه از کتابخانه های مساجد استان در شمار کتابخانه های باز قرار دارند.

 

 

وی با بیان اینکه شنبه های کتاب از برنامه های شاخص کتابخانه های مساجد در بحث فهما است، تصریح کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در راستای تقویت فعالیت های مردمی خودجوش در این حوزه در مساجد سراسر استان مازندران به ویژه مساجد ساری در حال برگزاری است، گفت:  این طرح که مخاطبین آن اعضای کانون ها و کتابخانه های مساجد، نمازگزاران و عموم مردم می باشد شنبه های هرهفته در سطح فضای حقیقی و مجازی با هشتک شنبه های کتاب مساجد در 3مرحله انتخاب، معرفی و انس با کتاب برگزار می شود.

 

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران بابیان اینکه امنیت و آسایش  کشور را مدیون خون پاک شهدا هستیم، افزود: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» با محوریت تجدید میثاق با شهدا و تکریم خانواده های معظم شهدا و دلجویی از خانواده معظم آن‌ها در سطح مساجد برگزار می شود.

 

 

وی به اجرای تئاتر بچه های مساجد در مناطق آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: گروه های تئاتر بچه های مساجد و همچنین گروه های سرود این کانون ها آماده همکاری با شهرداری ساری هستند.

 

 

حجت الاسلام نعمتی  به اهمیت طرح کتابخوانی و نهضت مطالعه و خلاصه نویسی کتاب اشاره و بیان کرد: این ظرفیت در کانون های مساجد وجود دارد تا با دعوت از نویسندگان بومی طرح نقد کتاب را در سطح مساجد ساری برگزار نماید.

 

 

وی با بیان اینکه مسابقات ورزشی نیز می تواند فرصت جذب نیروهای نوجوان و جوان به فعالیت های فرهنگی فرهنگی مسجدی را فراهم کند، گفت: امسال با مدیریت کرونا کلاس های اوقات فراغت مساجد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شوند.

 


حجت الاسلام نعمتی به برگزاری جشنواره های قرآنی مساجد استان اشاره و اظهار امیدواری کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم و دوره های آموزش این مصحف شریف با همکاری شهرداری ساری زمینه ساز تحقق منویات رهبری مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی باشد.
 

پایان پیام/ 286