تجلیل از ۱۵۰۰ خانواده شهید و نخبه مسجدی در طرح ملی سه شنبه های تکریم

تجلیل از ۱۵۰۰ خانواده شهید و نخبه مسجدی در طرح ملی سه شنبه های تکریم

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت الاسلام سبزه کار گفت: طی ۲ سال گذشته، در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم از یک هزار و ۵۰۰ خانواده معظم شهید، ایثارگر، جانباز، نخبه مسجدی، فرهنگی و هنری در استان خراسان جنوبی با حضور مسئولان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: ستاد کانون‌های مساجد در سال ۱۳۷۱ به دنبال دغدغه‌های رهبر معظم مبنی بر شبیخون فرهنگی با مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: جذب جوانان به مساجد، مبارزه با جنگ نرم و تقویت و شناسایی استعدادهای نهفته در نقاط مختلف کشور و پرورش آنها در طول این سال‌ها در دستور کار بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۶۷۷ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط استان خراسان جنوبی از جمله مناطق عشایری، روستایی، شهری،‌ دانشگاه‌ها، ندامتگاه‌ها و حوزه های علمیه مشغول خدمات رسانی به زیر مجموعه‌های خود هستند، ادامه داد: همچنین ۳۰۰ باب کتابخانه باز و مخزن دار در جوار این کانون‌ها دائر شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار به راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» در سال ۱۳۹۷ هم اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری بر روی این سامانه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق ثبت و بارگذاری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا، به دلیل راه اندازی سامانه بچه‌های مسجد، فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری در فضای مجازی همچنان ادامه یافت، تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی، نهج البلاغه، کتاب و کتابخوانی، هنری و فرهنگی در قالب رواق‌های مختلف به همت فعالان کانونهای مساجد در این سامانه ثبت شده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی یکی از اقدامات انجام شده در دو سال اخیر را اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در سراسر کشور توصیف کرد و گفت: دیدار و تجلیل از ۹۰۰ خانواده معظم شهدا، جانبازان، ‌ایثارگران، نخبگان مسجدی و فرهنگی، هنری و ... در سال ۹۹ و ۶۰۰ خانواده در سال ۱۴۰۰ از نقاط صفر مرزی تا داخل شهر به همت بچه های مسجد در قالب این طرح با حضور مسئولان عالی رتبه و فعالان مسجدی انجام شد.

 

وی به توزیع ۷۰ تن گوشت قرمز با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س)، برنامه سمت خدا و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بین نیازمندان سراسر استان در ایام شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت:  در سومین رویداد ملی فهما، ۱۹ کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی حائز رتبه های برتر کشوری شدند که در نهایت ۷ کانون برتر، همزمان با ۲۳ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان عالی رتبه کشور تجلیل خواهند شد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 70