محکومیت طرح ساخت شهرک صهیونیستی نزدیک «مسجد ابراهیمی»

محکومیت طرح ساخت شهرک صهیونیستی نزدیک «مسجد ابراهیمی»

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸
طرح ساخت یک شهرک جدید صهیونیست‌نشین در نزدیکی مسجد ابراهیمی با واکنش شهردارالخلیل مواجه شد، وی از کشورهای جهان و سازمان‌های حقوق بشری خواست از شهرک قدیمی و ساختمان‌های آن حمایت کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «فتح میدیا»، «نفتالی بنت» از آغاز برنامه ریزی ها برای ساخت یک شهرک در قلب شهر «الخلیل» در منطقه بازار «حسبه» در جنوب کرانه باختری خبر داد.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: این شهرک در نزدیکی مسجد ابراهیمی قرار دارد و در واقع ارتباط جغرافیایی با مسجد ابراهیمی ایجاد می شود.

 

در همین راستا، «تیسیر ابوسنینه»، شهردار الخلیل به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ارتباط با این اقدام خطرناک هشدار داد و گفت: ساخت شهرک جدید صهیونیستی تمام منطقه را دچار تنش می ‌کند و اوضاع منطقه را به وضع انفجار می رساند که جلوی آن را نمی توان گرفت.

 

وی افزود: شهرداری الخلیل بنابر دستور مسوول تشکیلات خودگردان فلسطین تمام توان و امکانات خود را برای شکست این طرح و حمایت از سرزمین فلسطین و حفظ املاک شهروندان فلسطینی به کار خواهد گرفت.

 

تیسیر ابوسنینه تاکید کرد: هتک حرمت به مسجدابراهیمی منطقه را به بحران می کشاند و جهانیان باید در برابر این اقدامات سکوت خود را بشکنند و رژیم صهیونیستی را مجبور کنند به مصوبات قانونی بین المللی احترام بگذارد، زیرا هر گونه تغییر در وضعیت سرزمین های اشغالی جرم شناخته می شود.

 

شهردار الخلیل در ادامه از کشورهای جهان، سازمان های حقوق بشری خواست از شهرک قدیمی و ساختمان های آن حمایت کرده و اجازه تغییر و ساخت شهرک سازی را به صهیونیست ها ندهند.

 

پایان پیام/ 43