گزارشی از یک اردوی فرهنگی تفریحی/کوششی برای ایجاد نشاط معنوی در بین بچه های کانون انقلاب

گزارشی از یک اردوی فرهنگی تفریحی/کوششی برای ایجاد نشاط معنوی در بین بچه های کانون انقلاب

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸
مدیریت کانون فرهنگی هنری انقلاب روستای احمدآباد دهستان چراغ آباد، در اردویی یک روزه، اعضای فعال این کانون را به سواحل بکر و زیبای بندر کوهستک در سواحل مکران بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بخش توکهور هشتبندی، متداول ترین معنای واژه اردو، مسافرتی دسته جمعی با هدفی معّین و مشخص نظیر کسب دانایی، توانایی، سازگاری اجتماعی و تفریح که دارای مقررات و نظام خاص خود است.

 

شرکت در اردو که به نوعی سازگاری فعالانه در یک زندگی دسته جمعی است به شناخت بیشتر و رشد شخصیت افراد کمک خواهد کرد؛ در این فضا، نقاط قوت و ضعف، استعداد و علاقه افراد در کارهای جمعی آشکار می شود و ارزش اخلاقی و انگیزه مشارکت نیز رشد می کند.

 

شرکت در یک برنامه اردویی را می توان به نوعی تمرین زندگی در اجتماع بزرگ تر نامید زیرا حس مسئولیت پذیری را در افراد تقویت خواهد کرد.

 

 

کانون فرهنگی هنری انقلاب روستای احمدآباد دهستان چراغ آباد با هدف ایجاد بستر مناسب برای تمرین یک زندگی دسته‌ جمعی، تقویت حس تعاون و همکاری از طریق سپردن کار و مسئولیت‌ها، کسب تجربه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی همچنین تقویت بنیه اعتقادی، کمک به فرایند اجتماعی شدن و ارتقای این گونه مهارت‌ها و ارضای نیازهای عاطفی اعضا اقدام به برگزاری مستمر اردوهای فرهنگی تفریحی کرده است.

 

حجت الاسلام « رضا مسلمی »، امام جماعت کانون فرهنگی هنری انقلاب در حاشیه برگزاری اردوی یک روزه این کانون در سواحل شهر بندری کوهستک، گفت: ایجاد نشاط مهنوی در بین نوجوانان و جوانان عضو کانون یکی از اولویت های مهم در سال جاری است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه اردویی کانون انقلاب پس از برگزاری آیین اختتامیه طرح آسمانی ها(اوقات فراغت) کلید خورد، افزود: از پایان فصل تابستان تا کنون، اعضای کانون به دو اردوی فرهنگی تفریحی و زیارتی درون استانی اعزام شده اند.

 

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری انقلاب روستای احمدآباد ادامه داد: 30 نفر از نوجوانان و جوانان کانون 24 آبان ماه سال جاری به اردوی یک روزه درون استانی به مقصد امامزاده سید سلطان محمد(ع) در روستای زیارت بخش رودخانه شهرستان رودان اعزام شدند.

 

وی با اشاره به ابراز رضایت شرکت کنندگان در این اردو و والدین آنها از این برنامه و همچنین تاثیر آن در روحیه اعضای کانون، عنوان کرد: هیئت اندیشه ورز کانون تصمیم گرفت تا جمعه(8 آذر) 30 نفر دیگر از اعضای کانون فرهنگی هنری انقلاب را به یک اردوی تفریحی دیگر اعزام کند.

 

مسلمی گفت: مقصد دومین اردوی فرهنگی تفریحی کانون، سواحل بکر و زیبای بندر کوهستک در شهرستان سیریک بود که اعضا پس از اقامه نماز جماعت صبح و قرائت دعای ندبه، بوسیله یک دستگاه مینی بوس به نوار ساحلی مکران عزیمت کردند.

 

 

وی از بازدید از مناطق طبیعی و منحصر به فرد گردشگری شهرستان سیریک، برگزاری مسابقه شنا در دریا، مسابقه فوتسال ساحلی در ساحل ماسه ای بندر کوهستک و اقامه نماز جماعت ظهر در این شهر بندری به عنوان برنامه های این سفر یک روزه یاد کرد.

 

امام جماعت کانون فرهنگی انقلاب روستای احمدآباد افزود: اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در حسینه عاشقان ثارالله و بازید از پارک ولایت شهر میناب پایان بخش این اردوی یک روزه بود.

 

کانون فرهنگی هنری انقلاب این روستا سال 83 پس از اخذ مجوز از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت خود را در مسجد امام حسن مجتبی(ع) آغاز کرد.

 

 

گفتنی است؛ روستای احمدآباد دهستان چراغ آباد بخش توکهور-هشتبندی با ۳۵ هزار نفر جمعیت که شغل اکثر اهالی باغداری و کشاورزی است در فاصله ۶۰ کیلومتری میناب قرار دارد و از مراکز عمده تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان هرمزگان است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 88