طرح ملی «فهما» هویت واقعی کانون های فرهنگی مساجد را احیا می کند

طرح ملی «فهما» هویت واقعی کانون های فرهنگی مساجد را احیا می کند

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸
دولت آبادی به طرح ملی «فهما» در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح ملی هویت واقعی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را احیا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کارگاه آموزشی و توجیهی طرح ملی «فهما» عصر امروز (۱۱ آذر) با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام در این شهر برگزار شد.

 

«علیرضا دولت آبادی» در این نشست، گفت: ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور سال گذشته اقدام به راه ‌اندازی سامانه «فهما» (فرهنگی و هنری مساجد ایران اسلامی) در قالب «سامانه بچه ‌های مسجد» جهت ارتباط کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور کرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کانون‌ ها فرهنگی هنری در مرحله نخست اقدام به ثبت کانون و اعضا و در مرحله دوم، اعضای فعال کانون ‌ها را در این سامانه ثبت کرده‌ اند.

 

وی به تشریح گام جدید طرح «فهما» اشاره کرد و ادامه داد: در این مرحله رابطان کانونی بخشی از مسئولیت ساماندهی طرح فهما در سطح کانون ‌های هم ‌جوار منطقه خود را قالب طرح رابطان فهما به عهده خواهند گرفت.

 

دولت آبادی از ساماندهی رابطین طرح «فهما» در کانون ‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و گفت: این افراد به‌ عنوان نقطه اتصال کانون خود و کانون‌ های هم‌ جوار با ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد استان عمل کرده و همیار ستاد در ساماندهی کانون ‌های فرهنگی هم‌ جوار هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این مرحله متناسب با امتیاز کسب‌ شده توسط کانون ‌ها فرهنگی هنری از آ‌نها حمایت مادی و معنوی صورت می گیرد.

 

وی شبکه‌ سازی و ساماندهی شامل «افزایش کمی اعضای جدید کانون، تکمیل اطلاعات اعضای قدیم، معرفی ارکان تشکیلات، تکمیل پروفایل در سامانه بچه‌ های مسجد، عضویت و فعالیت در شبکه‌های موضوعی»، قرآن و عترت شامل« اجرای طرح تفسیر کوتاه، مدهامتان و...» را از شاخص های ارزیابی طرح فهما دانست.

 

دولت آبادی خلاقیت و نوآوری شامل طرح‌ های بومی، منطقه ‌ای کانون و ثبت ایده فرهنگی بچه ‌های مسجد را به ‌عنوان بخشی دیگر از شاخص ‌های اصلی ارزیابی پایتخت فهما برشمرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد فضای مجازی و رسانه شامل «تولیدات فضای مجازی، روزآمد بودن صفحه کانون»، مناسبت‌ های ملی و مذهبی شامل «گفتمان سازی شعار سال، بزرگداشت دهه فجر»، برپایی جشن‌ های مردمی  دهه کرامت، فعالیت‌ های فرهنگی و اوقات فراغت، کتاب و کتاب‌ خوانی و فعالیت ‌های هنری و ادبی را از دیگر شاخص‌های اصلی ارزیابی طرح فهما عنوان کرد

پایان پیام/ 82