فعالیت ۴۸۰مرکز نیکوکاری در مازندران

فعالیت ۴۸۰مرکز نیکوکاری در مازندران

تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت الاسلام عالیشاه از فعالیت ۴۸۰مرکز نیکوکاری در مازندران خبر داد و گفت: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد ایجاد می شود و این مراکز با آمایش محله، نیازمندان را شناسایی کرده و با استفاده از ظرفیت خیران به کمک آنان می شتابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۲۴اردیبهشت) در دیدار حجت الاسلام «رجب نعمتی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران اظهار کرد:توانمندسازی مددجویان را در کنار سایر خدمت رسانی ها به این قشر مورد توجه داریم.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران به تفاهم نامه فیمابین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) دیار علویان مبنی براستفاده از ظرفیت مساجد برای رفع نیاز محرومین اشاره و اظهار کرد:تلاش داریم ۳۰۰مرکز نیکوکاری به زودی در کانون های مساجد استان راه اندازی شود.

 

وی با بیان اینکه با همدلی و وفاق در راستای کمک به نیازمندان به نتایج مطلوب دست می یابیم، افزود: همدلی و وفاق در راستای کمک به نیازمندان کارساز است.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: کمیته امداد در حوزه های مختلف مانند اشتغال، عمرانی، درمانی، فرهنگی و... به مددجویان خدمات ارائه می دهد.

 

وی افزود:در بخش اشتغال ، امسال ۱۶  هزار فرصت شغلی با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان ایجاد می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه سال گذشته برای سه دهک ایجاد اشتغال  شد، تصریح کرد: امسال برای  پنج دهک، فرصت شغلی ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی بیان کرد: در بخش فرهنگی نیز برنامه ریزی مناسب  برای بهره بردن جامعه هدف از این مقوله صورت گرفته است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران ادامه داد: در استان ۴۸۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد که از این تعداد ۱۲۵ مرکز تخصصی شامل جهیزیه، فرهنگی، کار آفرینی و اشتغال و.‌.. است.

 

وی افزود: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد ایجاد می شود و این مراکز با آمایش محله، نیازمندان را شناسایی کرده و با استفاده از ظرفیت خیران به کمک آنان می شتابند.

 

حجت الاسلام عالیشاه با تقدیر از همراهی خیران در سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، گفت: با سپرده گذاری خیران در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت می توان بسیاری از مشکلات نیازمندان را رفع کرد.

پایان پیام/ 286