ایجاد «خانه مسافر» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان

ایجاد «خانه مسافر» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان

تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد، از ایجاد خانه مسافر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبرداد و گفت: ایجاد خانه مسافر با محوریت کانون‌های مساجد طیب خاطر را برای گردشگران به همراه داشته و مورد اعتماد جامعه است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با اشاره به ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه گردشگری و صنایع دستی از همکاری مشترک بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با برپایی جلسات مختلف هماهنگی خبرداد.  

 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر ترویج گردشگری مذهبی با محوریت مساجد و کانون‌های مساجد گفت: باید در این زمینه از ظرفیت مساجد بهره برده و آنان را نقطه اتصال مردم محل و گردشگر قرار دهیم.  
 
وی از ایجاد خانه مسافر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبرداد و افزود: ایجاد خانه مسافر با محوریت کانون‌های مساجد علاوه بر تکمیل ظرفیت اماکن خالی تحت پوشش مساجد و ایحاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، طیب خاطر برای گردشگران به همراه داشته و مورد اعتماد جامعه است.
 
 
حجت الاسلام رضوانی نژاد همچنین با اشاره به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و لزوم بهره گیری از این ظرفیت جهت اشتغالزایی و کارآفرینی تصریح کرد: در تعامل با اداره کل میراث فرهنگی برای تمام هنرمندان مسجدی صنایع دستی پروانه اشتغال در منازل صادر می شود که بر مبنای این پروانه امکان اخذ تسهیلات نیز فراهم خواهد شد.  
 
 
وی شرکت در نمایشگاه‌های استانی، برون استانی و بین‌المللی را از دیگر مزایای این همکاری مشترک دانست و اذعان کرد: بستر لازم برای تشکیل بازارچه‌های صنایع‌دستی در سطح مساجد ایجاد می‌شود تا بازار لازم برای ارائه محصولات هنرمندان مسجدی فراهم آید.  

پایان پیام/ 9