طرح توانمندسازی روستائیان محروم با همکاری بچه‌های مسجد اجرا می‌شود

طرح توانمندسازی روستائیان محروم با همکاری بچه‌های مسجد اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ثباتی‌مقدم از اجرای طرح توانمندسازی دارندگان خرده‌پای دام در روستاهای محروم خبر داد و گفت: خرید، ذبح و توزیع قربانی در این مناطق امید و انگیزه تولید و کار اقتصادی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در آیین پایانی سومین رویداد ملی فهما، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کانون برتر رواق همدلی معرفی و تقدیر شد. این تقدیر به دلیل تلاش های بی بدیل این کانون مسجدی در تهیه و توزیع گوشت قربانی میان محرومان با همکاری خیران سمت خدا، صورت گرفت. تلاشی که تنها در ماه مبارک رمضان به توزیع 40 هزار بسته گوشت قربانی میان نیازمندان منجر شد.

 

این موسسه که طرح های ابتکاری جالبی همچون فرزندان غدیر، زائر اولی ها و .... را در حمایت از محرومان دارد، در جدیدترین اقدام خود، از صاحبان دام در سطح محدود حمایت می کند.

 

حجت الاسلام «زهیر ثباتی‌مقدم» از اجرای طرح توانمندسازی مردم روستانشین در مناطق محروم کشور خبر داد و اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) همسو با نیت خیران در زمینه تهیه و توزیع گوشت قربانی فعالیت می کند، در طرح جدید کانون، دام موردنیاز برای طرح قربانی از دارندگان خُرد دام تهیه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) ادامه داد: در مناطق محروم، معمولا خانواده ها تعداد معدودی دام دارند که اگر بخواهند آنها را به محل عرضه و فروش برسانند هزینه بالایی به آنها تحمیل می شود، لذا ما سراغ این قسم خانواده ها و دارندگان دام می رویم و به منظور کاهش هزینه های جانبی و خرید با قیمت مناسب، دام طرح قربانی را از آنها تهیه می کنیم.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم درباره نقاط قوت این طرح توانمندسازی، بیان کرد: بخشی از این افراد سرپرستان خانواری هستند که توانمندی حضور در بازار و چانه‌زنی با واسطه های بازار را ندارند مثل پیرزنان و پیرمردان روستایی، علاوه بر این به دلیل معدود بودن راس دام ها، قیمت بالایی به آنها پرداخت نمی شود؛ و سوم آنکه وقتی دامی در منطقه محروم خریداری، ذبح و بین مردم آنجا توزیع می شود، به اهالی امید و روحیه کار اقتصادی می دهد.

 

وی اضافه کرد: با این نگاه، طرح توانمندسازی دامداران خُرد در مناطق جنوب کرمان، شهرستان تایباد و جنوب خوزستان آغاز شده و در ماه شوال در یکی دیگر از مناطق محروم اجرا می شود.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم تاکید کرد: خادمان سختکوش موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) در روستاها و مناطق محروم حضور می یابند دام را خریداری و ذبح و بسته بندی و بین محرومان منطقه توزیع می کنند. شوال، چهارمین ماهی است که این طرح اجرا می شود.

 

وی درباره استمرار طرح زائراولی ها پس از دو سال توقف به دلیل شیوع کرونا، بیان کرد: این طرح مجدد از دهه کرامت (ایام باسعادت ولادت امام رضا(ع)) ویژه قم و مشهد آغاز می شود و امید است با همکاری خیران، پس از دو سال توقف، با شور بیشتری اجرا شود.

 

حجت الاسلام ثباتی مقدم از ماهانه شدن اجرای طرح «فرزندان غدیر» هم خبر داد و خاطرنشان کرد: هر ماه 200 زوج برای شرکت در این طرح ثبت نام می کنند؛ وام های ما در این باره همگی قرض الحسنه با کارمزد نهایتا یک دو درصدی است. حدود 500 مادر منتظر تولد فرزند غدیری خود هستند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9