محله اسلامی با محوریت مساجد ایجاد می شود

محله اسلامی با محوریت مساجد ایجاد می شود

تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
به گفته حجت الاسلام حسینی نسب، محله اسلامی با محوریت مساجد در راستای سبک زندگی اسلامی، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد مقاومتی مردمی و مشارکت و تعاون و در یک کلام در راستای تامین مادیات و معنویات و پیگیری مشکلات محله ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه سلطانیه در اولین جلسه ایجاد تحول در محله اسلامی با محوریت مساجد با تبیین اهمیت ایجاد محله اسلامی و با بیان اینکه محلات مثل فضای یک خانواده است و افراد و اعضای آن بر هم تاثیر دارند، گفت: ترویج ارزش‌های اسلام و انقلاب از اهداف ایجاد محله اسلامی است.

 

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب با اشاره به ابعاد کارکرد مسجد و با بیان اینکه کارکرد مسجد منحصر به عبادت نیست و کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از دیگر کارکرد مساجد است، گفت: محله اسلامی با محوریت مساجد در راستای سبک زندگی اسلامی، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد مقاومتی مردمی و مشارکت و تعاون و در یک کلام در راستای تامین مادیات و معنویات و پیگیری مشکلات محله ایجاد خواهد شد.

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه احیای مساجد یک وظیفه است، گفت: این طرح ابتدا در مساجد شهر و روستاهای که برخوردار از امام جماعت هستند اجرا خواهد شد.

 

وی در ادامه به مساله اصلاح و مردمی سازی یارانه ها اشاره کرد و با بیان اینکه اختصاص ارز ترجیحی به افراد خاص یا شرکت‌ها فسادزا و باعث هدر رفت منابع می شد و با بیان اینکه هدف از تخصیص ارز ترجیحی، کمک به معیشت و آسایش اقشار کم درآمد بود، افزود: متاسفانه تخصیص ارز به نام مستمندان و به کام ثروتمندان بود.

 

حسینی نسب اختصاص یارانه به مردم را بهترین روش توزیع یارانه دانست و گفت: قبل از اجرای طرح و اختصاص یارانه به بیش از ۷۰ میلیون ایرانی، ارز به ۵۷ شرکت داده می شود تا کالاهای اساسی مردم را تامین کنند.

 

امام جمعه سلطانیه ادامه داد: کالاهای اساسی تامین شده با ارز یا به دست مردم نمی رسید یا به قیمت آزاد به مردم فروخته می شد و یا اینکه با ارزی که برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته بود چیزهایی مثل سنگ پا، دست بیل، لوازم آرایشی و نخ دندان می آوردند که خنده آور بود.

 

حسینی نسب با توصیه به رعایت اخلاق، انصاف، ترحم و قوانین و مقررات از طرف مردم و اصناف و با بیان اینکه ویژگی محله اسلامی همین هاست، گفت: اگر تقوا در همه ابعاد زندگی رعایت شود، خداوند نیز برکات زمین و آسمان را نازل می کند.

پایان پیام/ 693