تبدیل ستاد فهما به نهاد عمومی، فرصت‌های جدید به بچه‌های مسجد می‌دهد/ محدودیت کانون‌های مسجدی کاهش می‌یابد

تبدیل ستاد فهما به نهاد عمومی، فرصت‌های جدید به بچه‌های مسجد می‌دهد/ محدودیت کانون‌های مسجدی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به برکات تبدیل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به نهاد عمومی، گفت: با این مصوبه بسیاری از محدودیت‌های بچه‌های مسجد مرتفع و فرصت استفاده آنها از ظرفیت‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، هیات وزیران در جلسه بعدازظهر یکشنبه، 25 اردیبهشت که به ریاست آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» برگزار شد، با هدف رفع مشکلات موجود ساختاری و عدم امکان مصرف وجوه عمومی بابت تملک دارایی های سرمایه ای در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و به منظور برخورداری این ستاد از اعتبارات، امکانات و مزایای سایر وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، با لایحه «الحاق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به قانون فهرست نهادهای عمومی غیردولتی» موافقت کرد.

 

به منظور بررسی مزایای این مصوبه برای کانون های فرهنگی هنری مساجد و بچه های مسجد با حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به تصویب تبدیل ستاد هماهنگی کانون های مساجد به نهاد عمومی غیردولتی، اظهار کرد: چون ستاد فهما بر اساس اساسنامه، نهادی غیرانتفاعی و غیردولتی محسوب می شود، نمی تواند از خدمات و ظرفیت های نهادهای مختلف و سازمان های دولتی و مردمی استفاده کند. با این مصوبه و این تبدیل وضعیت به نهاد عمومی، از این پس امکان استفاده از خدمات و ظرفیت های مختلفی که در وزارتخانه ها و سازمان ها وجود دارد به راحتی و طبق قانون برای این ستاد فراهم می شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: وظیفه ستاد فهما بیشتر هماهنگی دستگاهی است یعنی ظرفیت دستگاه ها و وزارتخانه ها را پای کار مسجد می آورد؛ از این رو، به دنبال این مصوبه بودیم. خوشبختانه با دفاع ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این اتفاق افتاد و بعد از این مصوبه و تصویب مجلس، تغییر صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: از این پس، این ظرفیت عظیم در سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود و این مهمترین دستاورد این مصوبه است. علاوه بر این، جایگاه ستاد فهما نیز ارتقاء می یابد و این مصوبه نقطه عطف برای فعالیت کانون های مساجد محسوب می شود.

 

وی درباره برکات این مصوبه برای کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز کرد: تا کنون کمک ها با واسطه به کانون ها ارائه می شد، برای مثال کانون ها اگر می خواستند در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی از وزارت کشور کمکی دریافت کنند باید با واسطه وزارت ارشاد انجام می شد اما از این پس می توانند مستقیماً برای دریافت کمک ها اقدام کنند.

 

رئیس ستاد فهما تاکید کرد: برای مثال در تامین فضا و مکان برای فعالیت های تخصصی، بسیاری از کانون های مساجد با مشکل مواجه بودند که با تبدیل ستاد فهما به نهاد عمومی می توانند از ظرفیت و امکاناتِ مکانی دیگر نهادها و سازمان های کشور استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: با این مصوبه اگر بچه های مسجد با قوت پیش بروند، می توانند از همه ظرفیت های نظام بهره بگیرند؛ این برای کارکنان ستاد فهما هم بسیار خوب است که می توانند پس از دریافت کد استخدامی مامور به خدمت در نهادهای دیگر شوند همچنین، می توانیم از دیگر نهادها مامور به خدمت داشته باشیم و از طرفیت نیروی انسانی دیگر دستگاه ها برای انجام فعالیت ها استفاده کنیم. این مصوبه محدودیت های بسیاری را از کانون های فرهنگی هنری و کارکنان ستاد فهما برطرف می کند.

 

حجت الاسلام ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً بچه های مسجد و کانون های مساجد قدردان رئیس جمهوری، هیئت دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رفع این دغدغه و فرصت سازی فعالیت هستند.

پایان پیام/ 9