تجلیل و قدردانی از مدیر کانون «منتظران ظهور» کازرون توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

تجلیل و قدردانی از مدیر کانون «منتظران ظهور» کازرون توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
در آیین پایانی سومین رویداد ملی فهما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در آیین پایانی رویداد ملی فهما که با حضور «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علیرضا معاف» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، «محمودرضا برازش»، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در محل مجتمع فرهنگی «آفتاب ولایت» مشهد مقدس برگزار شد، از «محمدجعفر شفیعی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون که در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 در «رواق قلم» مقام برتر کشوری را کسب کرده بود، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

«محمدجعفر شفیعی»، اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد تنها منبع فرهنگ ساز در میان سایر مراجع فرهنگی بوده است و امروز کانون های فرهنگی هنری نقش های حیاتی و کلیدی برعهده دارند و می توانند به عنوان عامل پیشرفت در فرهنگ به جامعه عملاً در راه پیشرفت گام دوم انقلاب قدم بردارند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: امروزه تمام امکانات و ابزارهای موجود جهت تحقق اهداف ملی و حکومتی، متأثر از وجود اماکن فرهنگی هنری است و مهمترین عامل این بعد از فرهنگ و هنر نیز در جامعه اسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان زیرمجموعه های نظام فرهنگی کشورها در فرآیند پیشرفت یک کشور مطرح هستند، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری در واقع به تربیت و آماده ساختن نیروی انسانی کارآمد، شایسته و ماهر برای پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه در زمینه های مختلف می پردازند.

شفیعی تصریح کرد: برای قدم نهادن در راه پیشرفت و ترقی نهادهای فرهنگی هنری همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد باید نوجوانان و جوانان را برای تغییرات و دگرگونی های فرهنگی در جهان سراسر متحول و امروزی آماده کنند و امروز باید رسالت فرهنگی هنری خود را با توجه به ساخت اجتماعی و فرهنگی بومی شان سامان دهند.

وی، به نقش مؤثر کانون های فرهنگی هنری در فرهنگ سازی، جهاد تبیین، ترویج آموزه های قرآنی، سیره نبوی و معارف اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به تأکیدات مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به جهاد تبیین، یکی از مهم ترین مراکزی که در این زمینه می تواند بسیار نقش آفرین باشد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که این همه تأکید به ویژه رسالتی مهم برای بچه های مسجد و نوجوانان و جوانان فعال در کانون ها است.

شفیعی با بیان اینکه امروز که دشمنان انقلاب اسلامی با هجمه ها و شبهات و جنگ نرم فرهنگی به دنبال تخریب اعتقادات و باورهای مردم بویژه نسل نوجوان و جوان ما هستند، یادآور شد: باید جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان سنگر و از منظر جهاد تبیین تقویت شود و در حقیقت فعالان و بچه های مساجد در زمینه جهاد تبیین می‌توانند مبانی اسلام و انقلاب اسلامی را در بستری سرشار از معنویت تبیین کنند.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در اولین رویداد ملی فهما در سال 1398 مقام سوم کشوری در «سازماندهی و شبکه سازی» و در سال 1399 در «رواق ترنج» مقام دوم کشوری را کسب کرده است.

 

پایان پیام/ 130