جمعه بچه های مسجد امیرالمومنین(ع)اشکاردشت چالوس مهمان دارند/استقبال از شهدا با آئین سنتی«مجمع سری»

جمعه بچه های مسجد امیرالمومنین(ع)اشکاردشت چالوس مهمان دارند/استقبال از شهدا با آئین سنتی«مجمع سری»

تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۱
قمی گفت: به همت بچه های مسجد امیرالمومین(ع) ۲ شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات تک دشمن در شلمچه و شهید گمنام ۲۴ ساله از عملیات خیبر (مجنون) همراه با اقامه نمازجمعه در اشکاردشت خاکسپاری می شود.

«حمیده قمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، به همت والای اعضای کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی شهرستان چالوس استان مازندران برای میزبانی از شهدای گمنام در ایام شهادت امام جعفرصادق(ع) اشاره و اظهار کرد: تلاش و استمرار  برای مورد قبول واقع شدن درخواست خاکسپاری ۲شهید گمنام در اشکاردشت چالوس به مدت یک سال طول کشید.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی شهرستان چالوس از برگزاری یادواره شهدا در آستانه ورود شهدای گمنام خبر داد و افزود: این مهمانی لاله ها چهارم خرداد ماه جاری برگزار می شود.

 

وی از برگزاری مراسم وداع و تشییع ۲شهید گمنام در روز جمعه ۷خرداد ماه جاری خبر داد و گفت: تقریبا دو ماه در حال آماده سازی مقبره شهدا هستیم چرا که آماده سازی یادمان شهدا پیش شرط تحویل دادن شهدای گمنام بوده است.

 

قمی با بیان اینکه این یادمان های شهدا با همراهی مردم منطقه به ارزش ۵۰۰میلیون تومان آماده سازی شده است، یادآورشد: 2 شهید گمنام 20 ساله از عملیات تک دشمن در شلمچه و شهید گمنام 24 ساله از عملیات خیبر (مجنون) همراه با اقامه نمازجمعه در اشکاردشت خاکسپاری می شود.

 

وی به علاقه مندی و ارادت ویژه مردم اشکاردشت برای برگزاری یادواره های شهدا اشاره و بیان کرد: سال گذشته یادواره شهدای این منطقه بیش از سه هزار مهمان داشت.

 

قمی با بیان اینکه روز جمعه به مناسبت تشییع شهدای گمنام آئین سنتی مجمع سری تدارک دیده شد، گفت: این مراسم همراه با پذیرایی ناهار در مسجد امیرالمومنین(ع) اشکاردشت برگزار خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: پیش بینی می شود ۴۰۰۰هزار نفر در آئین تشییع شهدای گمنام حضور بهم رسانند.

 

به گزارش شبستان، بانوان مازندرانی در مراسم تشییع پیکر شهدا تعدادی مجمع( سینی) که در آن میوه، شیرینی های محلی و مقداری حنا قرار می دهند را روی سر حمل می کنند، رسمی که  بانوان مازندرانی در گذشته برای مراسم‌ دامادی فرزندان شان اجرا می کردند.

بانوان در این مراسم همزمان در حالیکه این مجمع ها را روی سر دارند همراه با کاروان شهدا در سطح شهر حرکت می‌کنند و پس از پایان مراسم تشییع، وسایل داخل این سینی‌ها را به نیت این شهدا بین مردم توزیع می‌کنند.

پایان پیام/ 286