از تأسیس تاکسی تلفنی مسجد تا حل نزاع های خانوادگی توسط امام محله‌ شهرک منظریه

از تأسیس تاکسی تلفنی مسجد تا حل نزاع های خانوادگی توسط امام محله‌ شهرک منظریه

تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام کاظمی علاوه بر راه‌اندازی تاکسی تلفنی مسجد و درآمدزایی برای این خانه خدا، با اجرای طرح مقاوم به محرومان منطقه رسیدگی کرده و به حل منازعات خانوادگی نیز کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سیدنصرالله کاظمی، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک منظریه واقع در شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری به طرح محله مقاوم اشاره و بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در استان چهار محال بختیاری توسط سازمان تبلیغات اجرا می شود.

 

این امام محله افزود: در قالب این طرح ما کمک های مردمی را جمع آوری می کنیم و این کمک ها برای نیازمندان همان محله هزینه می شود. این طرح تا به اینجا موفق بوده است و می تواند مشکلات نیازمندان را حل کند.

 

 

 

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که ما در مسجد حضرت قاسم(ع) انجام داده ایم تأسیس یک تاکسی تلفنی به منظور درآمدزایی برای مسجد است، از این طریق هم زمینه اشتغال برای افراد فراهم شده و هم می تواند منبعی برای کمک به نیازمندان باشد.

 

حجت الاسلام کاظمی به اهمیت جذابیت مسجد پرداخت و گفت: مساجد باید از فضای جذابی برخوردار باشند. به همین منظور ما در اطراف مسجد حضرت قاسم(ع) اقدام به کاشت 50 اصله نهال کردیم و این سبب زیبایی فضای پیرامونی مسجد شده است.

 

امام محله شهرک منظریه تاکید کرد: علاوه بر این گروهی جهادی داریم که در تعمیرات منازل نیازمندان فعالیت می کند، همچنین، از ظرفیت جوانان برای کار فرهنگی در فضای مجازی بهره می بریم.

 

 

 

 

وی در ادامه ابراز کرد: با هدف حل مشکلات مردم با بانک رسالت و برخی از افرادی که در این بانک حساب و امتیاز وام دارند رایزنی کردیم. به این ترتیب از قِبل امتیاز حساب این افراد و با معرفی ما به افراد نیازمند وام داده می شوند تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به وجود اختلافات و نزاع های طایفه ای و خانوادگی در منطقه، یادآور شد: با هدف به حداقل رساندن این درگیری ها و نزاع ها دوره های مختلفی نظیر کنترل خشم را در مسجد برگزار کرده ایم.

 

گفتنی است، حجت الاسلام کاظمی خود اهل ورزش کوهنوردی است و با جوانان برای کوهنوردی همراهی می کند.

پایان پیام/ 9