تقويت شبکه فعال و اثرگذار کانون هاي مساجد مهم ترين برنامه ستاد خواهد بود

تقویت شبکه فعال و اثرگذار کانون های مساجد مهم ترین برنامه ستاد خواهد بود

تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۱
رييس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، با بيان برنامه هاي خود براي تعالي و پيشرفت کانونهاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: تقويت شبکه فعال و اثرگذار کانون هاي مساجد مهم ترين برنامه ستاد خواهد بود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، آیین تکریم و معارفه رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) پیش از ظهر امروز(9 خرداد) با حضور دکتر علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر محمود شالویی مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت السلام و المسلمین دکتر حبیب ارزانی رییس پیشین و حجت الاسلام و المسلمین کمال خداداده رییس جدید ستاد هماهنگی فهما و جمعی از معاونان و مدیران این ستاد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: افتخار می کنم که خداوند متعال خدمت در عرصه مساجد را روزی من کرده است .

وی با اشاره به اینکه اگر خداوند برای اداره جامعه بشر طرحی به غیر از مسجد داشت حتماً در نظام توحیدی آن را ارائه می کرد، گفت: بنابراین ما امروز چاره ای نداریم جز اینکه کار را از مساجد به بهترین شکل ممکن آغاز و اجرا کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، به شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه مسجد اشاره کرد و افزود: شعاری که دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «نهضت بازگشت به مساجد» مطرح می کنند تنها در قالب یک شعار نیست بلکه موضوعی است که امروز می بایست برای شکل گیری حکمرانی اسلامی در جامعه از این مسیر حرکت کرد.

 وی با بیان برنامه های خود برای تعالی و پیشرفت کانونهای فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: احیا و تثبیت جایگاه ستاد هماهنگی کانون های فهما در مسئله حکمرانی اسلامی، به روز رسانی و عملیاتی سازی سند تحول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و تقویت شبکه فعال و اثرگذار آن همراه با کارآمدسازی کانون ها از جمله اموری است که باید دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده، خاطرنشان کرد: ما تنها نقش تعیین کننده در مساجد نیستیم. ما بخشی از سیستم اداره مسجد هستیم و باید نقش خودمان را در این ابر شبکه تشکیلاتی مسجد پیدا و پررنگ کنیم.

وی بیان کرد: کانون های مساجد با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واقع رابطه اخوت و برادری دارد و این رابطه باید با سایر معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ایجاد و بسط وگسترش داده شود.