تدارک گسترده آستان قدس رضوی ویژه دهه کرامت/احیای کنگره جهانی امام رضا(ع) بعد از ۳۰ سال

تدارک گسترده آستان قدس رضوی ویژه دهه کرامت/احیای کنگره جهانی امام رضا(ع) بعد از ۳۰ سال

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
طالبی با اشاره به تدارک آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت گفت: امسال آغاز به کار مجدد کنگره جهانی امام رضا(ع) پس از ۳۰ سال در دهه کرامت اعلام می‌شود.

خبرگزاری شبستان ، گروه مسجد و کانون های مساجد، «عبدالحمید طالبی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت 1401 اظهار کرد: از مجموعه حدود هزار برنامه ای که در دهه کرامت به همت آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تدارک دیده شده است، تعداد 120 برنامه محوری در گستره‌های مختلف جغرافیایی تنظیم شده  که این برنامه ها ذیل شعار محوری «همه خادم الرضائیم؛ خدمت کریمانه و جهاد عالمانه» اجرایی می شوند.
 
 
رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: امسال شعار آستان قدس رضوی «همه خادم الرضاییم» به عنوان سرفصل تمامی فعالیت های آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده است. شعار «همه خادمالرضائیم» به صورت یک طرح زیبا در قالب یک نماد خدمت و در قالب‌های مختلفی مانند نشان سینه، کتیبه ها ، آویز و ...  تولید شده‌اند که با تدبیر تولیت محترم ، تمامی مردم و مسئولان نیز می‌توانند از این نشان خدمت در فعالیت‌های مرتبط استفاده کنند.
 
 
طالبی گفت: ترویج سنت و سیره رضوی در راستای ارتقای جهاد عالمانه و خستگی‌ناپذیر و تحقق نوین اسلامی از جمله رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی است که امسال به منظور تحقق این هدف، یک کنفرانس بین المللی تدارک دیده ایم که پیش نشست اصلی آن با عنوان «امام رضا (ع) و گفت وگوی ادیان» با حضور بزرگان ادیان و مذاهب از داخل و خارج از کشور در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
 
 
وی ادامه داد: همچنین همزمان با آغاز دهه کرامت و اول ذی القعده فروشگاه کتاب رضوی در  شهر مقدس قم با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی افتتاح می شود؛ در این مراسم از تازه‌های نشر آستان قدس رضوی که شامل 30 عنوان کتاب می شود رونمایی خواهد شد.
 
 
طالبی افزود: برپایی جشن اولین سال طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»، جشن های شهر کرامت با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی در چهار جهت حرم مطهر، اجرای برنامه «نقش ارادت» با اجرای نمایش‌های خیابانی و اجرای سرود عشق؛ از دیگر فعالیت های این ایام است که به همت آستان قدس رضوی برگزار می شود.
 
 
دبیر ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی افزود: برگزاری جشنواره ورزشی ویژه مناطق محروم حاشیه شهر و جشن بزرگ «مهدخت» با هدف تکریم و بزرگداشت شخصیت والای حضرت معصومه(س)، معرفی الگوی مناسب به دختران از دیگر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی دهه کرامت است.
 
 
وی در ادامه ایجاد ایستگاه‌های استقبال از زائران در مبادی ورودی مشهد، اجرای طرح به سوی حرم، در خصوص تشرف زیارت اولی ها و زائران محروم، راه اندازی ۲۰ ایستگاه پذیرایی در خیابانهای منتهی به حرم با مشارکت مجموعه های مردمی شهرداری را از جمله فعالیت هایی دانست که از سوی آستان در بخش خدمت‌رسانی اجرایی می شود.
 

پایان پیام/ 9