جدول ۱۷قانون بودجه فرصتی مناسب برای تقویت فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر در سنگر مسجد است

جدول ۱۷قانون بودجه فرصتی مناسب برای تقویت فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر در سنگر مسجد است

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
جوادی گفت: درجدول ۱۷قانون بودجه(اعتبارات موضوع ردیف های متمرکز یارانه ای تحت عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی–کمک به سایر نهادهای دینی و فرهنگی)کانون های مساجد می توانند با تعریف برنامه های فاخر در حوزه فرهنگ و هنر این بودجه فرهنگی را جذب مساجد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری  «حسین جوادی» امروز( ۱۲خرداد) در نشست با حجت الاسلام «رجب نعمتی» سرپرست ستاد فهمای استان مازندران با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد تشکیل شد تا کارهای فرهنگی به سمت مساجد سوق داده شوند، اظهار کرد: اما متاسفانه این ماموریت آنگونه که شایسته است عملیاتی نشده است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه رویکرد مسجد محوری در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: روسای ارشاد شهرستان ها موظف به همکاری با کانون های مساجد استان در سطح شهرها و روستاها هستند.

 

وی به ضعف ساختاری تشکیلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که میراث گذشتگان است اشاره و بیان کرد: تلاش داریم با هم افزایی بین دستگاهی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر ساماندهی شود .

 

جوادی از اعلام آمادگی ارشاد استان برای بازدید از فعالیت های کانون های مساجد استان در بازه زمانی حضور در شهرستان ها خبر داد  و گفت: در جدول ۱۷قانون بودجه (اعتبارات موضوع ردیف های متمرکز یارانه ای تحت عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – کمک به سایر نهادهای دینی و فرهنگی) بسیاری از ارگان ها و نهادها دریافتی داشتند اما اسناد موجود نیست درصورتیکه کانون های مساجد می توانند با تعریف برنامه های فاخر در حوزه فرهنگ و هنر و دینی این بودجه فرهنگی را به مساجد سر ریز کنند .

 


وی درخصوص تملک دارایی تصریح کرد: زمین با کاربری فرهنگی موجود است و می توانید از این فرصت برای ایجاد کانون فرهنگی هنری مساجد و تقویت فعالیت های این کانون ها استفاده کنید. 
 

پایان پیام/ 286