بسته پیشنهادی خرداد ماه ویژه طرح ملی شنبه‌های کتاب

بسته پیشنهادی خرداد ماه ویژه طرح ملی شنبه‌های کتاب

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ستاد فهما به منظور بهره‌مندی بهتر از مناسبت‌های خرداد ماه، بسته پیشنهادی را برای شنبه‌های کتاب بچه‌های مسجد ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، با توجه به مناسبت های واقع شده در  خرداد ماه 1401 و لزوم بهره گیری مناسب از این ایام، ستاد فهما در راستای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، برای اعضای کانون ها و کتابخانه های مساجد کشور، کتاب های پیشنهادی ذیل را معرفی می کند:

 

1- ایران شهر: نوشته محمد حسن شهسواری ، انتشارات شهرستان ادب ، موضوع : خرمشهر ، ویژه حماسه آزاد سازی خرمشهر

این کتاب یک رمان چند جلدی است که به روایت شهر خرمشهر از روزهای نخست جنگ تا سقوط می پردازد.

 

2- سه دیدار ، با مردی که از فراسوی باور ما می آمد: اثر نادر ابراهیمی ، انتشارات سوره مهر ، موضوع : امام خمینی ( رحمت الله علیه ) ویژه ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب.

این کتاب در 3 جلد است ( جلد اول : رجعت به ریشه ها – جلد دوم : در میانه میدان – جلد سوم : حرکت به اوج ، که هنوز منتشر نشده است )  گزارش سه نوبت دیدار نویسنده با رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران است.

 

3- به سپیدی یک رویا: نویسنده: فاطمه سلیمانی ازندریانی، انتشارات کتاب نیستان، موضوع: حضرت معصومه (سلام الله علیها)، ویژه ایام ولادت کریمه اهل بیت (علیهم السلام) و بزرگداشت دهه کرامت

این رمان در وهله نخست از داستانی بهره می برد که تا پیش از این کمتر پرداختی از آن صورت گرفته است . او در داستان خود فرازی از زندگی حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها ) را از دوره پس از هجرت امام رضا ( علیه السلام ) از مدینه به مرو روایت می کند که در پی آن ایشان به درخواست امام قدم در راه سفر از مدینه به مرو می گذارند و در نهایت نیز در اثر بیماری در شهر قم به رحمت خدا می روند.

 

4- پنج شنبه فیروزه ای: نوشته سارا عرفانی، انتشارات کتاب نیستان ، موضوع : امام رضا ( علیه السلام ) ، ویژه ایام ولادت امام رئوف و بزرگداشت دهه کرامت

 این کتاب با موضوع زیارت و امام رضا ( علیه السلام ) به صورت رمان نوشته شده و ماجرایش درباره زیارت تعدادی دانشجو است که در قالب اردوی دانشجویی به زیارت امام رضا ( علیه السلام ) می روند.

 

 

 

پایان پیام/ 9