لزوم برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی ارکان مسجد

لزوم برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی ارکان مسجد

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
رضایی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی ارکان مسجد، گفت: این آموزش ها در قالب کارگاه های آموزشی با همکاری نهاد های مختلف فرهنگی فعال در مسجد باید مورد توجه قرار گرفته و برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عباس رضایی» امروز (یکشنبه 22 خرداد) در دیدار با حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس ضمن تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی نهاد های متولی برنامه های مساجد، گفت: در خصوص فعالیت ها بحث موازی کاری مطرح است و برنامه ها باید به صورت مبنایی اجرا شود و در این در حالی است که به اقدام های آتش به اختیار نیاز است.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: در خصوص انسجام بخشی به فعالیت ها، جلسه های هم اندیشی با حضور نهاد های فرهنگی فعال در مسجد برگزار می شود تا از این طریق بتوان به مباحث زیر بنایی فعالیت ها ورود پیدا کرد و تدابیری برای تسهیل در اجرای برنامه ها، استقرار امام جماعت به عنوان رکن اصلی مسجد و رفع اختلاف های بین اصحاب مسجد و فعالان فرهنگی اندیشید.

وی در ادامه تاکید کرد: در بین معاونت های بسیج در سپاه، بسیج مساجد و محلات نسبت به سایرین جامعیت دارد و همه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی را مدنظر قرار دارد.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس با اشاره به وجود طرح های متعدد برای اجرا در مساجد، خاطرنشان کرد: تعدد طرح مهم نیست بلکه مهم طرحی است که عملیاتی و قابل اجرا باشد.

وی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی ارکان مسجد، اظهار داشت: این آموزش ها در قالب کارگاه های آموزشی با همکاری نهاد های مختلف فرهنگی فعال در مسجد باید مورد توجه قرار گرفته و برگزار شود.

 رضایی بر استفاده از تیم نخبه و متشکل از همه اقشار در اجرای برنامه های مساجد و همچنین تشکیل هیئت های اندیشه ورز در این خصوص تاکید کرد و گفت: جامعه هدف باید مساجد محله های کم برخوردار باشد و هدف اصلی جذب نوجوانان و جوانان به صفوف نمازجماعت است که اگر این چنین باشد رسالت خود را به انجام رسانیده ایم.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس ضمن اعلام آمادگی اجرای برنامه های مشترک کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد، گفت: از طریق انعقاد تفاهم نامه می توان برنامه های مشترکی را به ویژه در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد اجرا کرد.

پایان پیام/ 130