طبخ و توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع)

طبخ و توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع)

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
در آستانه سالروز ولادت امام رضا(ع) و در راستای رزمایش مواسات و همدلی تعداد ۲۰۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون طبخ و توزیع شد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن تبریک ولادت باسعادت امام رضا (ع)، در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: به مناسبت دهه کرامت و در راستای اجرای طرح خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) ۲۰۰ پرس غذای گرم با رعایت نکات بهداشتی پخت شد و پس از بسته بندی در بین ۲۰۰ خانواده نیازمند توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با اشاره به اقدامات این کانون جهت تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان افزود: با شناسایی خانوارهای محروم و نیازمند، با کمک خیران و نیکوکاران هزینه این بسته های غذایی تامین شد.

وی، با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر تداوم امر خداپسندانه و نیاز بیش از بیش به همدلی و کمک رسانی به افراد و خانواده های نیازمند می باشد، خاطر نشان کرد: رزمایش مواسات و همدلی در واقع اقدامی ارزشمند منطبق بر آموزه های دین مبین اسلام، اجتماعی و انسان دوستانه بوده و تقویت روح ایمان، فرهنگ سخاوت، مسئولیت ‌پذیری و همنوع دوستی در میان اقشار نیازمند جامعه از مهمترین برکات این رزمایش کمک های مؤمنانه خواهد بود.

شفیعی، گذشت، مهربانی، دستگیری از فقرا را از ویژگی های بارز اخلاقی امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: امروزه و با توجه به شرایط کنونی جامعه و آسیب دیدن بسیاری از مردم از این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، بچه های مسجد اصالت و کارکردهای اصلی مسجد و همچنین فرهنگ رضوی را به مردم در عمل بخصوص دستگیری از محرومین و فقرا به نمایش گذاشتند.

وی ابراز داشت: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد بایستی بیش از گذشته در زمینه دهه کرامت مصادیق مرتبط با کرامت رضوی و رافت رضوی را برای مردم بیان کنند.

شفیعی درباره فعالیت های کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در راستای رزمایش مواسات و همدلی یادآور شد: این کانون تاکنون طی دوره شیوع کرونا در چندین مرحله بسته های معیشتی میان نیازمندان توزیع کرده است و این کار ان شاالله با کمک های مردمی و حمایت های خیران ادامه می یابد.

پایان پیام/ 130