عهد مشترک شبکه امامت کشور در واکنش به فیلم موهن عنکبوت مقدس

عهد مشترک شبکه امامت کشور در واکنش به فیلم موهن عنکبوت مقدس

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
شبکه امامت سراسر کشور با امضای بیانیه ای در واکنش به توهین فیلم موهن عنکبوت مقدس به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عهد بستند برای اعتلای پرچم اسلام و تبیین و تعمیق سیره حضرات معصومین(ع) گام بردارند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد، در پی توهین فیلم موهن عنکبوت مقدس به مقام امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و لزوم واکنش شبکه امامامت به این موضوع، با ابتکار بنیاد هدایت بیانیه ای در محکومیت این اقدام صادر و به امضا جمع کثیری از امامان محله سراسر کشور رسید و با یکدیگر عهد مشترک بستند که با انگیزه ای مضاعف در راه اعتلای پرچم اسلام و تبیین و تعمیق سیره حضرات معصومین(ع) قدم بردارند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ - صف آیه ۸

 

جنگ تمدنی جبهه کفر و نفاق با جبهه حق و حقیقت در دهه‌های اخیر به اوج خود رسیده است و دشمنان قسم‌خورده اسلام در این کارزار با تمام قوا از تمام ابزار، روشها و شیوه‌های جنگ نرم بویژه در حوزه رسانه بالاترین بهره‌برداری را می‌کنند.

 

بی‌شک یکی از مهترین ابزار و حربه‌های این جریان، استفاده از ظرفیتهای سینما و تلویزیون و تلاش برای انحراف اذهان عمومی و تحریف حقایق بواسطه تولید فیلم و سریال است و این روزها بار دیگر دست پلید دشمنان بواسطه لشکر پیاده نظام دشمن، در قالب تولید و انتشار فیلم موهن «عنکبوت مقدس» رخ نموده است.

 

در این اثر سخیف سینمایی، دشمن با هدف تخریب وجهه ی سبک زندگی دینی و چهره دین‌مداران در جامعه اسلامی ایران، تمامی چهارچوبهای اصولی متعارف در تولید یک اثر سینمایی انتقادی را زیر پا گذاشته و با تولید آن، احساسات پاک دینی و ارزشی مسلمانان در سراسر دنیا را خدشه دار کرده اند.

 

ما امامان محله در شبکه امامت کشور، همچون مردم عزیز و ولایتمدار ایران، امام رضا علیه السلام را آنگونه شناختیم و درک کردیم که ایشان در مقام توصیف امام معصوم فرمودند: الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ، وَالوالِدُ الشَّفيقُ، وَ الأَخُ الشَّقيقُ، وَ الاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ یعنی امام، همدم و رفيق است و پدر مهربان؛ و برادرِ همسان است و مادر نيكوكار به فرزند كوچكش «مسند الامام الرضا علیه السلام / ج 1/ ص 69» و از این رو، تحمل کوچکترین اهانتی به ساحت قدسی امامان معصوم علیهم السلام را نداریم.

 

در طول تاریخ مساجد، مکتب‌خانه آشنایی با اسلام ناب بودند و پایگاه انتشار عطر خوش محمدی در کوچه پس کوچه های محلات و این حرکات ابلهانه و نابخردانه دشمن، تنها عزم ما را در این مسیر تقویت می‌کند و اکنون به کوری چشم دشمنان اهل بیت علیهم السلام، با تمام وجود فریاد می‌زنیم و هم‌عهد می‌شویم که با انگیزه‌ای مضاعف و روزافزون در راه اعتلای پرچم اسلام، آشنایی مردم با معارف ناب و اصیل اسلام و تبیین عمیق و وثیق سیره حضرات معصومین علیهم السلام قلم و قدم برداریم.

 

کلام آخر اینکه، به تمام آنان که در داخل و خارج خواسته و ناخواسته از این فیلم حمایت کردند گوشزد می‌کنیم از خشم و دلشکستگی مسلمانان بترسید و یا در راه حقیقت جویی قدم بردارید یا زبان در کام گیرید تا بیش از پیش، گرد و غبار تحریف بر پا نکنید و بذر تنفر و انزجار نکارید.

 

پایان پیام/ 40