گردهمایی مدیران کانون های مساجد در گچساران برگزار شد

گردهمایی مدیران کانون های مساجد در گچساران برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
گردهمایی مسئولان کانون های فرهنگی، هنری مساجد گچساران، با حضور مدیر فهمای استان و رئیس ارشاد اسلامی گچساران در مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گردهمایی مسئولان کانون های فرهنگی، هنری مساجد گچساران، با حضور مدیر فهمای استان و رئیس ارشاد اسلامی گچساران در مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طرح فهما (سامانه فرهنگی هنری مساجد ایران) مهمترین برنامه فرهنگی در حال اجرای کانون های فرهنگی مساجد استان است که نقش مهمی در جذب نسل جوان به مساجد دارد.

 

 
«علیرضا دولت آبادی» با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی مساجد از  سال ۷۲ تاکنون  فعال دارد ابراز کرد: طرح فهما با پیش بینی ۴۲ فعالیت در موضوعات مختلف، باعث رونق حضور جوانان در مساجد شده است.
 
 
در ادامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد گچساران، نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۵۶ کانون فرهنگی در مساجد این شهرستان  فعال است تاکید کرد: بهترین مصداق نقش این کانون ها در اوج همه گیری کرونا و تبدیل این مراکز فرهنگی به کارگاه های تولید ماسک آشکار شد.
 

«اورنگ نارکی» تصریح کرد: :کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش ارزنده ای در رشد و تعالی همه اقشار جامعه به ویژه نسل جوان دارد.

 

وی افزود: مساجد از صدر اسلام تاکنون در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سایر موضوعات فعالیت های اثرگذاری در عرصه فرهنگ اسلامی داشته باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز در این آیین گفت: برای جذب نسل جوان به مساجد نیاز است برنامه های متنوع و متناسب با سلیقه های مختلف طراحی شود.

 

«هادی خادمی»، بیان کرد: اختصاص عادلانه فضاهای مساجد به زنان و مردان، و دور کردن مساجد از سلایق سیاسی و تعصبات طایفه ای، از نیازهایی است که باید توجه بیشتری به آن شود

 

در پایان این آیین، به مدیران برتر کانون های فرهنگی، هنری مساجد گچساران لوح سپاس و جوایزی اهدا شد.

 

پایان پیام/ 630