بیش از یک هزار و ۳۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد اقصی نقاط استان فارس در حال فعالیت هستند

بیش از یک هزار و ۳۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد اقصی نقاط استان فارس در حال فعالیت هستند

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد اقصی نقاط استان فارس در حال فعالیت هستند که با دستان خالی و حداقل امکانات ممکن که برخی از آنان ایده هایی ناب در محدوده جغرافیایی خود باعث ایجاد تحول نیز شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (دوشنبه 23 خرداد) در دیدار با «احمدعلی افکاری»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: بیش از یک هزار و 300 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد اقصی نقاط استان فارس در حال فعالیت هستند که با دستان خالی و حداقل امکانات ممکن که برخی از آنان ایده هایی ناب در محدوده جغرافیایی خود باعث ایجاد تحول نیز شده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه از طریق برگزاری دیدار و نشست با مسئولین استان به دنبال این هستیم تا بتوانیم از برنامه ها حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر بودجه حمایتی کانون های مساجد کاهش یافته است و در صدد هستیم تا از طریق جذب منابع استانی و ارائه طرح های قوی بتوانیم اعتباراتی را برای کمک به کانون ها جذب کنیم.

وی یادآور شد: طی دیدار با «محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس و مکاتباتی که با وی و آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز صورت گرفت، دستور ها و توصیه هایی برای حمایت از برنامه ها و تجهیز کانون های مساجد استان انجام شده است که در حال پیگیری است.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی به تبدیل وضعیت ستاد هماهنگی کانون های مساجد به نهاد عمومی غیردولتی، ابراز امیدواری کرد: از این طریق با اختصاص ردیف بودجه حمایت های بیشتری از کانون های مساجد به عمل آید.

خاطرنشان می شود؛ این دیدار با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در راستای برگزاری دیدار و نشست با «محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس و طبق توصیه وی برگزار شد.

 

پایان پیام/ 130