کانون های مساجد همیشه همراه انقلاب، اسلام و ائمه جمعه بوده و هستند

کانون های مساجد همیشه همراه انقلاب، اسلام و ائمه جمعه بوده و هستند

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی گفت: لازم است از شبکه های کانون های مساجد حمایت شود و همیشه همراه انقلاب، اسلام و ائمه جمعه بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، عصر امروز (سه شنبه 24 خرداد) در جمع ائمه جمعه فارس که در سالن «ملاصدرا» باشگاه «فرهنگیان» شیراز برگزار شد، گفت: مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل به نهاد شده است و در هیئت دولت تصویب شده است و اگر مجلس تصویب کند به ثمر می نشیند و هر شهرستان یک نماینده می گیرد و تا چند ماه آینده این اتفاق می افتد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه لازم است در هر شهرستان چند کانون فرهنگی هنری موفق ثبت شناسه ملی کنند، افزود: 14 کانون شناسه ملی ثبت کردند و نزدیک به 800 میلیون تومان دریافت بودجه داشتند و ثبت شرکت ها از مسیر کانون های مساجد انجام می شود.

مدیر ستاد فهما فارس با اشاره به اینکه نزدیک به 40 روز این روند به طول می انجامد، افزود: طرح های رفع آسیب های اجتماعی میز آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل می گیرد و این طرح های مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت کانون های مساجد باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: یکصد هزار بچه مسجدی نوجوان در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شده اند و اگر مطالب ارزشمند تهیه شود از این طریق به جوانان اطلاع رسانی می شود.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه ثبت فعالیت ها باید در این سامانه شکل گیرد و بالطبع آن این فعالیت بر اساس گزارش کار ارائه شود، افزود: یکی از کانون ها برای ثبت 20 میلیون تومان هزینه گرفته است و این به خاطر ثبت مناسب گزارش فعالیت ها بود و افرادی که در تهران تصمیم گیری می کنند و بین 25 هزار کانون سرانه توزیع می کنند، معیار آن ثبت در سامانه «بچه های مسجد» است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه هر مسجد باید یک کانون داشته باشد، اظهار کرد: در تابستان برنامه های اوقات فراغت در نظر گرفته شده است و 13 مکان رایگان و نیمه رایگان هم برای اردوهای مشهد مقدس در نظر گرفته شده است و 2 مسجد هم در شیراز تجهیز شده که موقعیت اسکان 40 نفر در هر مسجد هم فراهم است و 38 مکان رایگان و نیمه رایگان هست که می توانند از آن استفاده کنند.

مدیر ستاد فهما استان فارس با اشاره به اینکه با موسسه حضرت خدیجه (س) قم هر سه ماه قمری 2 هزار کیلوگرم گوشت توزیع می شد که این سری با محوریت ائمه جمعه توزیع می شود، افزود: این سری گوشت ها در 6 شهرستان استان فارس توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه هر شهرستان یک مسجد توسط ائمه جمعه معرفی شود و توسط صدا و سیما معرفی خواهد شد، افزود: یک رویداد فرهنگی در هر شهرستان اجرا می شود و بازدیدهای شهرستان هم در حال اجراست.

حجت الاسلام امیدی گفت: لازم است از شبکه های کانون های مساجد حمایت شود و همیشه همراه انقلاب، اسلام و ائمه جمعه بوده و هستند.

 

پایان پیام/ 130