تشريح فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد فارس در جمع ائمه جمعه استان

تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد فارس در جمع ائمه جمعه استان

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام اميدي با حضور در جمع ائمه جمعه استان فارس به تشريح فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد پرداخت و گفت: استفاده از ظرفيت کانون هاي مساجد بايد در دستور کار قرار گيرد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، حجت الاسلام «حسین امیدی» عصر 24 خردادماه در جمع ائمه جمعه استان فارس با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد همیشه همراه انقلاب، اسلام و ائمه جمعه بوده و هستند، گفت: لازم است از شبکه های کانون های مساجد حمایت شود و استفاده از ظرفیت کانون های مساجد باید در دستور کار قرار گیرد.


 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: در برنامه ششم توسعه هر مسجد باید یک کانون داشته باشد، افزود: بیش از یکصد هزار بچه مسجدی نوجوان در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شده اند که اگر مطالب ارزشمند تهیه شود، از این طریق به جوانان اطلاع رسانی می شود.


وی با اشاره به اینکه ثبت فعالیت ها در قالب چهارمین رویداد ملی «فهما» باید در سامانه «بچه های مسجد» صورت گیرد، خاطرنشان کرد: فعالیت کانون بر اساس ثبت گزارش کار ارزیابی می شود و از سوی ستاد کانون های مساجد در تهران سرانه بین 26 هزار کانون سرانه توزیع می شود که معیار آن ثبت در سامانه «بچه های مسجد» است.


 

مدیر ستاد کانون های فهما استان فارس یادآور شد: مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد با مصوبه اخیر هیئت دولت به نهاد عمومی شده است که اگر مجلس تصویب کند به ثمر می نشیند و تا چند ماه آینده این اتفاق می افتد.


حجت الاسلام امیدی با اشاره به ارائه خدمات اوقات فراغت به کانون های مساجد استان، گفت: وی با اشاره به اینکه اظهار کرد: در تابستان برنامه های اوقات فراغت در نظر گرفته شده و 13 مکان رایگان و نیمه رایگان برای اردوهای مشهد مقدس و 2 مسجد هم در شیراز تجهیز شده که موقعیت اسکان 40 نفر در هر مسجد هم فراهم است.


مدیر ستاد فهما استان فارس با اشاره به دیگر برنامه ها، اظهار داشت: با همکاری برنامه «سمت خدا» و موسسه حضرت خدیجه (س) قم هر سه ماه قمری 2 هزار کیلوگرم گوشت با محوریت ائمه جمعه در 6 شهرستان استان فارس توزیع می شود.


وی افزود: از طریق همکاری با تهیه کنندگان صدا و سیمای فارس مساجد شاخص از سوی ائمه جمعه شناسایی و معرفی خواهد شد و از طریق برگزاری نشست با حضور مسئولان و مدیران کانونها سعی بر این است که یک رویداد فرهنگی در هر شهرستان اجرا شود و بازدیدهای شهرستان هم در حال اجراست.


گفتنی است همایش ائمه جمعه استان فارس با حضور حجت الاسلام «عادل حاجی پور»، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس و حجت الاسلام «حسین ملک مکان»، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در سالن «ملاصدرا» باشگاه «فرهنگیان» شیراز برگزار شد.