تبلور هنر بانوان عضو در کانون امام حسین(ع) روستای درودگاه با شعار «صنایع دستی جایگزین صنایع نفتی»

تبلور هنر بانوان عضو در کانون امام حسین(ع) روستای درودگاه با شعار «صنایع دستی جایگزین صنایع نفتی»

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
نمایشگاه صنایع دستی به همت بانوان هنرمند عضو در کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) روستای درودگاه همزمان با روی صنایع دستی برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، نمایشگاه یک روزه صنایع دستی بومی و محلی در محل روستای دورودگاه استان بوشهر میزبان «اسماعیل سجادی منش» مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر و رحیمی معاونت صنایع دستی و «خلیل رازه» سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان شد.

 

این نمایشگاه به همت بانوان عضو در کانون فرهنگی هنری مسجد جامع امام حسین(ع) و امور بانوان و خانواده دهیاری درودگاه با شعار «صنایع دستی جایگزین صنایع نفتی» و با هدف حمایت و تبلیغ از صنایع دستی و اشاعه فرهنگ اصیل روستایی برگزار شد.
 
 
سجادی‌منش در جریان بازدید از این نمایشگاه طی سخنانی اظهار کرد: روستای درودگاه به واسطه داشتن نخلستان‌های متعدد و وجود مواد اولیه مناسب برای تولید صنایع‌دستی حصیری، در سال‌های اخیر به رشد و رونق خوبی در این زمینه رسیده است که به اشتغال بانوان روستایی کمک کرده است.
 
 
مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در ادامه سفر خود به روستادی درودگاه از پایگاه حفاظت و مجموعه شهر تاریخی تموکن و موزه مردم شناسی روستایی بازدید به عمل آورده و در ادامه با بانوان هنرمند جهت ارائه تسهیلات مناسب صنایع دستی  و مشکلات فروش و بازاریابی به بحث و گفت وگو پرداخت.

پایان پیام/ 9