ضرورت هم افزایی کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت برای فعالیت در مسجد

ضرورت هم افزایی کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت برای فعالیت در مسجد

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
در نشست صمیمی کانون های مساجد شهرستان سلطانیه با امام جمعه این شهرستان، مسائل فرهنگی از جمله راهکار های فعال سازی کانون های مساجد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در این جلسه هدف برگزاری جلسه را هم افزایی و همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت مساجد بیان کرد.

 


محسن اسلامی با اشاره به این که در شهرستان سلطانیه ۱۱ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد تاکید کرد‌: مهم ترین چالش و دغدغه جلسه همکاری کانون های مساجد جهت رونق بخشی و فعال سازی کانون های مساجد برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری می باشد‌‌.

 


وی از اجرای طرح نشاط و تعالی در کانون های مساجد  خبر داد و گفت: این طرح در محور های قرآن و عترت، کتاب و کتاب خوانی ، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه،ادبیات و کار آفرینی اجرا می شود.

 


اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری  در دیدار با روحانیون خراسان شمالی بیان فرمودند « من سفارش می کنم کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج» به برگزاری برنامه پاتوق فرهنگی و استفاد از ظرفیت ائمه جماعت در مساجد به عنوان رکن مسجد تاکید نمود.

 


وی در ادامه گفت: یکی از عمده ترین برنامه های ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت تحکیم بنیان خانواده اجرا خواهد شد که مهم ترین برنامه بحث دوره آموزش در بین زوج های جوان در موضوعات خانواده،حقوق خانواده، مزاج شناسی و احکام خانواده اجرا خواهد شد.

 


فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه نیز در سخنانی تصریح کرد: برنامه کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت مکمل هم هستند ما می توانیم از پتانسیل کانون ها مساجد و پایگاه ها برای اجرای برنامه ها استفاده کنیم. 


مهدی سلیمی در ادامه مهم ترین دغدغه شهرستان را کمبود ائمه جماعت بیان نمود.

پایان پیام/ 73