به دنبال محله مسجد محور باشید/ دوری مسلمان از قرآن زیبنده نیست

به دنبال محله مسجد محور باشید/ دوری مسلمان از قرآن زیبنده نیست

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم تحقق منویات رهبری مبنی براینکه هرمسجد یک پایگاه قرآنی تاکید کرد و گفت: مروج قرائت صحیح و درست قرآن یادگار رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لایینی» امروز(۲۵خرداد)در دیدار با نمازگزاران و هیات امنای مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام خیابان شهبند ساری ضمن تحسین فعالیت های این مسجد بر لزوم گرامیداشت کریم اهل بیت علیهم السلام در طول سال به ویژه در ولادت و شهادت آن حضرت تاکید و اظهار کرد: پویایی فعالیت بسیج،  کانون فرهنگی هنری و مرکز خیریه در این مسجد شایسته تقدیر است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه حضور در نماز جماعت مسجد مهم و ضروری است،  افزود: زیبنده نیست فعالان مسجدی در همه فعالیت های بسیج و کانون فرهنگی هنری فعالیت باشند اما نمازهای جماعت بدون حضور حداکثری اهالی مساجد اقامه شود.

 

وی با بیان اینکه اقامه نماز همسایگان مسجد در مسجد مهم و با فضیلت است، گفت: نماز صبح در مسجد حضور فعال داسته باشید.

 

امام جمعه ساری بر لزوم تحقق منویات رهبری مبنی براینکه هرمسجد یک پایگاه قرآنی تاکید کرد و افزود: قرائت صحیح و درست قرآن ترویج شود.

 

وی با تاکید براینکه هر مسلمان در سال باید حداقل دو دوره ختم قرآن داشته باشد، گفت: فاصله مسلمان باید قرآن زیبنده نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید مروج قرائت صحیح قرآن باشیم، اظهار کرد: محله باید مسجد محور باشد.

 

وی با بیان اینکه امام جماعت مسجد باید به اوضاع محله رسیدگی کند و در اندیشه رفع آسیب های محل باشد، گفت: مسجد باید به مردم محل خدمت ارائه کند .

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه رسالت مسجد این که در زمینه انقلاب بی تفاوت باشد مسجد نباید سکولار باشد، اضافه کرد: مسجد باید به هر پرچمی که برای عظمت اسلام برافراشته شده و برای هر خونی که برای پیشرفت اسلام ریخته شده بی تفاوت نباشد.

 

وی برلزوم شناسایی شهدای محل توسط نمازگزاران مسجد تاکید کرد و افزود: تکریم والدین و خانواده های معظم این مردان خدایی در دستور کار مسجدی ها باشد.

پایان پیام/ 286