دومین جشنواره ملی «آسمان هشتم» برگزار می‌شود/ افزودن پیوست فرهنگی تربیتی به جشنواره استانی

دومین جشنواره ملی «آسمان هشتم» برگزار می‌شود/ افزودن پیوست فرهنگی تربیتی به جشنواره استانی

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
زاکری با بیان اینکه دومین جشنواره ملی «آسمان هشتم» برگزار می‌شود، گفت: به منظور انس و ارتباط بیشتر بچه‌های مسجد با امام رضا(ع) پیوست فرهنگی تربیتی به دوره‌ بعدی جشنواره استانی آسمان هشتم اضافه می‌شود تا صرفا رویکرد همایشی و نمایشی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» که از ابتدای دهه کرامت آغاز شده بود، عصر جمعه، 27 خرداد ماه به کار خود پایان داد و برترین های خود را شناخت.

 

از این رو، مروری داریم بر آنچه کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی از توابع شهرستان مینابِ استان هرمزگان انجام داده و برنامه هایی که برای دوره آتی این جشنواره امام رضایی دارد.

 

«ابراهیم زاکری» در این باره اظهار کرد: امسال در دوره شانزدهم فرهنگی هنری ورزشی آسمان هشتم با شکوه بسیار در سطح استان هرمزگان برگزار شد، 3130 شرکت کننده در 15 رشته این جشنواره شرکت کردند و در طول دهه کرامت با یکدیگر به رقابت پرداختند، وجه امتیاز این جشنواره استقبال پرشور نوجوانان و جوانان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی ادامه داد: برای مثال فقط در رشته فوتسال 24 تیم از سطح شهرستان میناب در این جشنواره شرکت داشتند و هر شب از ساعت 20 و 30 تا 24 با یکدیگر به رقابت می پرداختند.

 

وی با اشاره به افتتاحیه باشکوه شانزدهمین جشنواره آسمان هشتم، گفت: در روز افتتاحیه بالغ بر دو هزار نفر حضور داشتند و این جشنواره با حضور خادمان امام رضا(ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید کار خود را آغاز کرد. اجرای باشکوه سرود «سلام فرمانده» با حضور 350 نفر از دهه نودی ها نیز  از بخش های افتتاحیه بود که با استقبال حاضران مواجه شد.

 

 

شانزدهمین جشنواره مردمی آسمان هشتم در میناب پایان یافت

 

 

بنابر این گزارش و به گفته زاکری، در طول برگزاری این جشنواره شش گروه تئاتر از گروه های برتر استان هرمزگان به اجرای تئاترهای رضوی و 10 گروه سرود نیز به اجرای میدانی سرودهای رضوی، مذهبی و انقلابی پرداختند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: از برنامه های پرمخاطب جشنواره شانزدهم «آسمان هشتم» مسابقه پیامکی همراه با قرعه کشی در طول دهه کرامت بود، روزانه بالغ بر 250 تا 300 نفر در آن شرکت می کردند که درمجموع نزدیک به سه هزار نفر شرکت کننده را با خود همراه کرد.

 

اختتامیه جشنواره هم 26 خرداد با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان میناب، برگزار شد.

 

 

 

 

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در طول برگزاری این جشنواره، فضایی کاملاً معنوی و امام رضایی در سطح استان هرمزگان حاکم بود و مردم را متاثر کرده بود، به ویژه با طراحی و تعبیه ماکت صحن جمهوری حال و هوای حرم در روستا کردر رضوی ایجاد شد.

 

وی درباره رویکردهای جدیدی که در دوره های آتی جشنواره آسمان هشتم دنبال می شود، بیان کرد: با توجه به سخنان مطرح شده در آئین اختتامیه، ارتقای کیفی و تخصصی کردن جشنواره و افزودن پیوست فرهنگی تربیتی را در دوره آتی دنبال می کنیم تا جشنواره صرفا همایشی و نمایشی نباشد و بچه های مسجد ارتباط و انس بیشتری با امام رضا(ع) پیدا کنند.

 

زاکری با بیان اینکه به زودی کار جشنواره هفدهم کلید می خورد، تاکید کرد: بچه های مسجد با رغبتی بالا کار را دنبال می کنند، نیاز است مسئولان همت و حمایت کنند تا این طرح که به نام امام رضا(ع) از دل روستا توانسته استانی شود، گستره و عمق بیشتری بیابد و اینچنین نوجوانان و جوانان بیشتری را جذب کنیم، چون این جذب به رفع مشکلات متعدد اجتماعی در جامعه کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره آسمان هشتم عمل به توصیه مقام معظم رهبری برای کار دینی در پوشش هنر است، خاطرنشان کرد: دوره نخست جشنواره آسمان هشتم در سطح ملی نیز سال گذشته با حضور 10 استان برگزار شد و گروه های سرود و تئاتر در آن شرکت کردند و طی رایزنی های صورت گرفته، دومین دوره این جشنواره هم برگزار می شود.

 

پایان پیام/ 9