لزوم توجه به ایجاد محلی برای برگزاری اردوهای کانون های مساجد در شهرستان سپیدان

لزوم توجه به ایجاد محلی برای برگزاری اردوهای کانون های مساجد در شهرستان سپیدان

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی سپیدان با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان، خواستار ایجاد محلی برای برگزاری اردوهای کانون های مساجد و توجه به این امر شد.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (یکشنبه 29 خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سپیدان که با محوریت بررسی وضعیت کانون های مساجد این شهرستان با عنوان «مسجد، هسته مقاومت» برگزار شده بود، گفت: سهم استان فارس از 26 هزار کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد کشور، یک هزار و 300 باب کانون است که برای مساعدت به همه کانون ها نیازمند اختصاص بودجه قابل توجهی هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه در سطح استان از طریق دفتر نماینده ولی فقیه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر جذب اعتبارات هستیم، اظهار داشت: در بحث فرهنگی متاسفانه بودجه کم است و نظر بر این است که برنامه های موضوع محور و به ویژه در بحث آسیب های اجتماعی با توجه به شرایط، حمایت ها انجام شود.

وی با اشاره به آغاز چهارمین رویداد ملی «فهما»، افزود: کانون های مساجد برای کسب امتیاز و بهره مندی از سرانه باید فعالیت های کانون را در رواق های سامانه «بچه های مسجد» ثبت و مجوز الکترونیکی کانون را نیز برای اخذ شناسه ملی پیگیری کنند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به ارائه بیش از 30 خدمات در اوقات فراغت از طریق تعامل با نهاد های دولتی و غیر دولتی در شیراز، گفت: در شهرستان سپیدان با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین چشم انداز های بسیار زیبای گردشگری نیازمند مسجد یا مکانی برای برگزاری اردو های کانون های مساجد هستیم.

خاطرنشان می شود؛ طی نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان محلی همراه بود، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سپیدان به بیان نقطه نظرات پرداختند و اهدای لوح تقدیر و تجلیل از مسئولان و مدیران کانون های مساجد برگزار شد.

پایان پیام/ 130