برنامه ریزی فرهنگی در زمینه اوقات فراغت یک امر بسیار ضروری است

برنامه ریزی فرهنگی در زمینه اوقات فراغت یک امر بسیار ضروری است

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام موسوی انور با تاکید بر اینکه از نظر مبانی دینی گذراندن اوقات فراغت به بطالت مذموم است، گفت: برنامه ریزی فرهنگی در زمینه اوقات فراغت یک امر بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عبدالرحمن موسوی انور»، امروز (یکشنبه 29 خرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سپیدان که با محوریت بررسی وضعیت کانون های مساجد این شهرستان با عنوان «مسجد، هسته مقاومت» برگزار شده بود، گفت: این جلسه به منظور برنامه ریزی برنامه های فصل تابستان و اوقات فراغت تشکیل شده است و برای تمام سنین ضروری است که اوقات فراغت خود را به بهترین نحو سپری کنند.

امام جمعه شهرستان سپیدان با تاکید بر اینکه از نظر مبانی دینی گذراندن اوقات فراغت به بطالت مذموم است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی فرهنگی در زمینه اوقات فراغت یک امر بسیار ضروری است و مدیران باید بتوانند با برنامه ریزی خوب و مناسب برای نوجوانان و جوانان، آنها را از آسیب های فضای مجازی که اوضاع مناسبی ندارد، محافظت کنند.

وی تاکید کرد: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را باید بتوانیم با اجرای برنامه های فرهنگی، دینی با مدیریت کمی و کیفی همراه با هم افزایی و هم اندیشی غنی ساخته تا از بی انگیزگی این نسل کاسته شود.

حجت الاسلام موسوی انور لزوم آشنایی با سواد رسانه ای و مدیریت آن را در جنگ های شناختی و فرهنگی یادآور شد و تاکید کرد: نهاد ها باید در حوزه سواد رسانه ای برنامه های خوبی ارائه کنند و با درنظرگرفتن هزینه ها، کمیت و کیفیت اجرا همراه باشد.

امام جماعت سپیدان خواستار ارائه برنامه های اوقات فراغت به فرمانداری شهرستان به عنوان مدیر ستاد اوقات فراغت شد و افزود: در بحث بروز اختلافات در مساجد نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد باید مسائل را حل کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث اعزام و استقرار امام جماعت، تامین اسکان و هزینه پرداختی لازم است، اظهار داشت: بعضی هزینه ها در قالب طرح «هجرت» پرداخت می شود اما برای اسکان باید از طرف اهالی مسجد و خیرین انجام شود.

خاطرنشان می شود؛ در نشست مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سپیدان تنی چند از مدیران کانون های مساجد به نمایندگی از سایر کانون ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از مسئولان شهرستان و مدیران کانون های مساجد نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

پایان پیام/ 130