از تربیت استعدادهای درخشان تا فعالیت جهادی در تعامل مسجد صاحب الزمان(عج) با مدارس شهرری

از تربیت استعدادهای درخشان تا فعالیت جهادی در تعامل مسجد صاحب الزمان(عج) با مدارس شهرری

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام صابری با اشاره به تعامل مسجد صاحب الزمان(عج) با مدارس شهرری، گفت: برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های تقویت درسی برای حضور دانش آموزان به مدارس استعدادهای درخشان بخشی از رویکرد مسجد از این حضور بوده است.

حجت‌الاسلام‌ «مجتبی صابری» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه یکی از رویکردهای مسجد صاحب الزمان(عج) تعامل با مدارس منطقه شهرری است، اظهار کرد: دانشجویان و طلاب با حضور در مدارس، برنامه های معرفتی و تربیتی برای دانش آموزان برگزار می کنند و برنامه های تقویت تحصیلی و دوره ها و آزمون هایی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان برای آنها تدارک می بینند.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) شهرری با اشاره به تدارک این مسجد برای ایام اوقات فراغت بیان کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه بسیج با همکاری هم ویژه‌برنامه‌هایی را برای اوقات فراغت برگزار می‌کنند، این روند در تمام برنامه‌های مناسبتی، فرهنگی، هنری و علمی دنبال می شود و قریب 100 دانش آموز نوجوان در برنامه های تابستان مسجد مشارکت فعالی دارند.

 

وی ویژه‌برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و علمی را بخشی از برنامه های تابستانی تدارک دیده شده نام برد و گفت: گروه جهادی شهید صدرزاده نیز با حضور نوجوانان در این مسجد فعال است و خدمات عمرانی، تعمیر و تجهیز منازل اقشار بی بضاعت و توزیع بسته های معیشتی بخشی از فعالیت های این گروه جهادی است.

 

حجت الاسلام صابری ابراز کرد: برگزاری مسابقات نقاشی، عکاسی و کتابخوانی در موضوعات مختلف از جمله حماسه عاشورا، دهه فجر یکی دیگر از برنامه های این مسجد است که نقش موثری در جذب گروه‌های مختلف به مسجد داشته است. همچنین این مسجد به منظور انس بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب اقدام به برپایی جلسه کتابخوانی و  سیر مطالعاتی در مسجد کرده است.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) شهرری کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان را یکی دیگر از رویکردهای این مسجد نام برد و گفت: بسیاری از فعالان مسجد که از کودکی در مسجد حضور داشته اند در حال حاضر دارای حرفه و تخصصی شده اند به همین جهت ما از حضور آنها برای آشنایی نوجوانان با مشاغل مختلف دعوت می کنیم و در این زمینه بسیاری از افراد توانسته اند مهارتی بیاموزند.

 

وی با بیان اینکه پس از بحران کرونا تلاش ما بهره گیری از ظرفیت مسجد برای مقابله با کرونا و نیز دستگیری از نیازمندان و محرومان بود، ادامه داد: به همین جهت فعالیت های مسجد در چند محور ضدعفونی معابر، خیابان های منطقه شهرری و تولید اقلام بهداشتی و توزیع سبد ارزاق انجام شد و به دلیل تعطیلی کسب و  کارها و مشکلات معیشتی که برای مردم به وجود آمد، تلاش کردیم که با کمک خیرین در مدتی که نمازهای جماعت مساجد تعطیل شده بود، از بستر فضای مجازی با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم و از خیرین و مردم خواستیم که در بسته بندی سبد غذایی و توزیع در میان مردم نیازمند دولت آباد مشارکت کنند.

پایان پیام/ 40