کانون های مساجد باید فعالیت های خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند

کانون های مساجد باید فعالیت های خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه کانون های مساجد باید فعالیت های خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند، گفت: سرانه هایی که از سوی ستاد فهما به کانون ها ارائه می شود، از طریق ازریابی هایی است که از سوی این سامانه انجام می شود، شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 31 خرداد) در جلسه هم اندیشی مدیران کانون های مساجد منطقه هفت شیراز که با عنوان «ساعت همدلی» برگزار شد، گفت: اماکن مختلف برای پرکردن اوقات فراغت کانون های مساجد در نظر گرفته شده است که نظیر آن اماکن گردشگری، سینما و استخر است.

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس با اشاره به اینکه می توان برای تامین مربیان کلاس های اوقات فراغت همکاری کرد، تاکید کرد: 13 مکان نظیر زائرسرا، حسینیه ها و مساجد خوبی در مشهد مقدس دیده شده است که می توان برای اعضای کانون ها در نظر گرفته شده است که اعضای کانون ها می توانند از آن استفاده کنند.

مدیر ستاد فهما فارس با اشاره به اینکه بیش از 40 مسجد از امکانات تفاهم شده در مشهد مقدس استفاده کرده اند، تاکید کرد: خدمات اوقات فراغت در طول تابستان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه و نهادی بخواهد به مساجد کمک کند می تواند به مساجدی کمک کند که شناسه ملی داشته باشد، اظهار کرد: مساجد استان فارس باید شناسه ملی دریافت کنند و حساب حقوقی به نام مسجد و کانون ارائه می شود.

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه وظیفه ما رسیدگی، نظارت و پیگیری امور و حمایت از کانون هاست، تاکید کرد: مجموعه های مرتبط با امور مسجد در سال های اخیر با کمبود اعتبارات ملی مواجه شدند که پیگیری جذب اعتبار استانی مدتی است آغاز شده و اکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد باید فعالیت های خود را در سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند، افزود: سرانه هایی که از سوی ستاد فهما به کانون ها ارائه می شود، از طریق ازریابی هایی است که از سوی این سامانه انجام می شود، شکل می گیرد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه برنامه های خوب و فاخر کانون ها را به ستاد فهمای استان و خبرگزاری شبستان ارائه کنند تا اطلاع رسانی به صورت متمرکز انجام شود، افزود: با همکاری رسانه های جمعی استان می توان اخبار کانون ها منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه چهارمین رویداد ملی «فهما» آغاز شده است و کانون های مساجد استان برای حضور در رتبه بندی در این رویداد ملی که یک جشنواره بزرگ بین کانون ها محسوب می شود، باید فعالیت های خود را سامانه «بچه های مسجد» ثبت کنند، تاکید کرد: طرح های رفع آسیب های اجتماعی که خروجی خوب داشته و ثمر آن مشخص باشد، می توان از سرانه های حمایتی بهره مند شد.

حجت الاسلام امیدی گفت: مساجد باید به سمتی بروند که با کارآفرینی و برنامه ریزی اقتصادی دارای درآمد مستمر شوند.

پایان پیام/ 130