کتاب‌های پیشنهادی برای شنبه‌های کتاب بچه‌های مسجد در تیر ماه

کتاب‌های پیشنهادی برای شنبه‌های کتاب بچه‌های مسجد در تیر ماه

تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۱
ستاد فهما با توجه به مناسبت‌های واقع شده در تیرماه جاری، بسته پیشنهادی را برای شنبه‌های کتاب بچه‌های مسجد تهیه و ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با توجه به مناسبت های واقع شده در ایام تیر ماه 1401 و ضرورت بهره گیری مناسب از این ایام، ستاد فهما در راستای طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، برای اعضای کانون ها و کتابخانه های مساجد کشور، کتاب های پیشنهادی ذیل را معرفی می کند:

 

1- زندگی سید محمد بهشتی: نوشته افسانه وفا، انتشارات روایت فتح، موضوع: زندگینامه شهید بهشتی، ویژه سالگرد فاجعه 7 تیر، شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش؛

این کتاب شامل زندگی نامه مختصری از آیت الله سید محمد حسینی بهشتی است.

 

2- سفر به قبله: اثر هدایت الله بهبودی، انتشارات سوره مهر، موضوع: سفرنامه اولین حج بعد از کشتار خونین مکه

این کتاب گزارش سفر هدایت الله بهبودی و چند تن از دوستانش به کعبه است . این نخستین مراسم حج پس از کشتار ایرانیان در مکه به سال 1366 بوده و نخستین نگاه نویسنده به این مراسم معنوی

 

3- غدیر: نویسنده : علی صفایی حائری، انتشارات لیله القدر، موضوع: غدیر

این کتاب به تحلیلی از ولایت و زیربنا و پایه‌های آن، ضرورت ولایت و هدف از این ولایت و رهبری و گام‌های رسول نسبت به این ولایت و رهبری می‌پردازد

 

4- نا : نوشته مریم برادران، انتشارات دارالصدر، موضوع: شهید سید محمد باقر صدر  

«نا» در عربی به ‌معنای «ما» است؛ ضمیر اول شخص جمع یا متکلم مع‌الغیر. «نا» یادآورِ سه‌گانۀ شهید صدر است که بیشتر او را به آنها می‌شناسند: فلسفتنا، اقتصادنا و مجتمعنا.

مریم برادران ساعت‌ها و روزها، خوانده، دیده، شنیده و سپس با قلمی روان و صمیمی به روایتِ خوانده‌ها و دیده‌ها و شنیده‌هایش از زندگی مردی پرداخته که او را تنها با نام دو کتابش فلسفتنا و اقتصادنا می‌شناخته است.

کتاب «نا» روایتی واقع‌نما، مستند و پرجزئیات از شهید صدر است و چه‌ بسا همین دوری از زیاده‌پردازی و اغراقگری مهم‌ترین ویژگی این اثر باشد.

 

 

پایان پیام/ 9