مثلث مسجد، مدرسه و خانواده ایجاد و تقویت شود/نهضت بازگشت به مسجد نیازمند تعامل با مدارس است

مثلث مسجد، مدرسه و خانواده ایجاد و تقویت شود/نهضت بازگشت به مسجد نیازمند تعامل با مدارس است

تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام نوری از تلاش مسجد امیرالمومنین(ع) برای ایجاد و تقویت مثلث مسجد، مدرسه و خانواده خبر داد و گفت: تا به مدارس ورود و فرصت تعامل مسجد و مدرسه را فراهم نکنیم، نهضت بازگشت به مسجد محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت های مسجد امیرالمومنین(ع) در مدارس، اظهار کرد: این مسجد در شهرک شهید مطهری با جمعیت حدوداً 700 خانوار واقع شده است. یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه نیز در این شهرک قرار دارد که به ما فرصت ارتباط با دانش آموزان و اجرای طرح های مسجدمحور را می دهد.

 

امام جماعت مسجد امیرالمومنین(ع) (واقع در شهرک شهید مطهری منطقه پارچین)، ابراز کرد: در پی ارتباطی که با مدارس شهرک گرفته ایم، هر شب قریب به 100 نفر از دانش آموزان در مسجد حضور می یابند و در برنامه های متنوع به ویژه حلقه های معرفت شرکت می کنند. برگزاری اردوهای تفریحی و دیگر فعالیت های مفرح نیز در پرتوی این ارتباط برای دانش آموزان انجام می شود.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: ما در مسجد امیرالمومنین(ع) کوشیده ایم ارتباط بین مسجد و مدرسه را به منازل دانش آموزان هم ببریم لذا با خانواده ها ارتباط گرفتیم تا مثلث مسجد، مدرسه و خانواده ایجاد و تقویت شود. خوشبختانه، استقبال خانواده ها بالا بوده و بچه ها حضوری فعال در مسجد دارند و دغدغه مند ارتباط با مسجد شده اند.

 

وی درباره آثار و برکات ارتباط مسجد امیرالمومنین(ع) با مدارس شهرک شهید مطهری، بیان کرد: بچه های مرتبط با مسجد از نظر تحصیلی هم موفق‌تر هستند به ویژه آنکه برای آنها کلاس تقویتی دروس مختلف را نیز برگزار می کنیم؛ علاوه بر این، خانواده ها نیز از رشد اخلاقی تربیتی دانش آموزان ابراز خرسندی دارند.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به فعالیت مجتمع فرهنگی شهید مطهری در جوار مسجد امیرالمومنین(ع)، گفت: این منطقه چون نظامی است، شهرک ها مجتمع فرهنگی با ارکان متعدد دارند که یک روحانی ریاست آن را بر عهده دارد. مسجد و کانون فرهنگی هنری مشکاة آن هم با این مجتمع در برگزاری کلاس های هنری فرهنگی و دیگر فعالیت ها مثل گرامیداشت مناسبت های ملی مذهبی همکاری می کنند.

 

وی ادامه داد: هم ما کمک مدرسه هستیم و هم مدرسه به مسجد کمک می کند و تعامل و ارتباطی دوسویه بین ما شکل گرفته و این ارتباط از نظر پرورشی نیز موثر بوده مثل تشکیل گروه سرود، انجام فعالیت های تخصصی قرآنی و کسب رتبه در مسابقات مختلف و تربیت قرآنی دانش آموزان در سطح مدارس به ویژه در رشته های روخوانی و روانخوانی.

 

حجت الاسلام نوری درباره تاثیر تعامل مساجد و مدارس در تحقق نهضت بازگشت به مسجد، خاطرنشان کرد: تا وقتی به مدارس نزدیک نشویم و به مدارس ورود نکنیم، تعامل آنها با مسجد برقرار نمی شود، حضور موثر مسجدی ها در مدارس و ایجاد فرصت تعامل با مدارس در نهضت بازگشت به مسجد بسیار موثر است.

 

پایان پیام/ 9