نقش مسجد در فرهنگ و عقیده مردم بی بدیل است

نقش مسجد در فرهنگ و عقیده مردم بی بدیل است

تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۱
راحت طلب با اشاره به اینکه نقش مسجد در فرهنگ و عقیده مردم بی بدیل است، گفت: دشمن این موضوع را می داند که مساجد تنها محل عبادت و تقرب به خدا نیست بلکه منشا بسیاری از رویداد های ملی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سجاد راحت طلب»، امروز (پنجشنبه 2 تیر) در نشست مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد زرین دشت که با عنوان «مسجد، هسته مقاومت» در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود، با اشاره به اینکه نقش مسجد در فرهنگ و عقیده مردم بی بدیل است، گفت: دشمن این موضوع را می داند که مساجد تنها محل عبادت و تقرب به خدا نیست بلکه منشا بسیاری از رویداد های ملی و فرهنگی است.

فرمانده بسیج سپاه زرین دشت افزود: چهار عنصر امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری در هر مسجد باید وجود داشته باشد تا مسجد بتواند به اهداف خودش دست پیدا کندو پویا باشد.

وی تاکید بر همدلی و تعامل ایمن چهار عنصر، خاطرنشان کرد: برای همدلی باید افرادی در مسئولیت های مسجد انتخاب شوند که با حضور جوانان در مسجد و رونق فرهنگی مسجد موافق باشند و بر این امر صحه بگذارند.

راحت طلب با اشاره به کارکرد های مسجد در اوایل دوران اسلام، گفت: در آن زمان مسجد محلی برای رسیدگی به امور مردم بود و اکنون نیز باتوجه به شرایط و اقتضائات روز باید انجام شود ضمن اینکه در فضای مجازی نیز قوی تر عمل کنیم.

پایان پیام/ 130