برترین های مسابقات قرآنی مدهامتان در زنجان تجلیل شدند

برترین های مسابقات قرآنی مدهامتان در زنجان تجلیل شدند

تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۱
عصر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و جمعی از فعالان قرآنی کانون های مساجد استان زنجان از برترین های مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم که در تالار اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند به فعالان قرآنی توفیقی عنایت کرده است که با چیزی قابل مقایسه و تعویض نیست.

 


امراله حسنی با اشاره به اینکه فعالان این عرصه باید همواره دعاگوی پدر و مادر و اساتید خود باشند، گفت: بهترین فرصت برای حفظ قرآن سن کودکی، نوجوانی و جوانی است؛ اگر با قرآن مانوس شوید قرآن با پوست و گوشت شما عجین می شود و یاری گر شما در دنیا و اخرت خواهد بود.

 


وی ادامه داد: این مقام ها نباید ما را از هدف اصلی دور کند و لازم است تا قرآن در رفتار و گفتار فعالان قرانی اثر کند و با رفتار و گفتار قرآنی الگوی بقیه باشید.

 


این مسئول با یادآوری اینکه قرآن از ما تحصیل علم و دانش می خواهد، افزود: مهم است یک مدیر یا مسئول حافظ و قاری قرآن باشد و رهبری معظم انقلاب نیز حافظ قرآن هستند و آثار و برکات قران کریم در سخنان ایشان مشهود است.

 


حسنی با اشاره به اینکه فعالان قرآنی، امید، کار و تلاش را باید سرلوحه برنامه های خود قرار دهند، گفت: امیدواریم با قرآن مانوس و همراه شویم و از آن دسته افرادی نباشیم که روز قیامت قران از ما به نزد خداوند شکایت کند.

 


سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی به حدیثی از رسول اکرم(ص) که فرمودند: همانا مساجد برای اقامه قرآن برپا شده است، گفت: امام علی(ع) فرمودند: وقتی از کنار قرآن بر می خیزید هدایت بر شما اضافه و جهل و نادانی از شما کاسته می شود.

 


محسن اسلامی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های قرآنی کانون های مساجد؛ طرح تلاوت نور و مسابقات قران مدهامتان است، افزود: در سنوات اخیر این مسابقه به حاشیه کشیده بود ولی امسال با همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تفاهم نامه هایی با دارالقرآن کریم و اتحادیه قرآن، مسابقات قرآنی این دوره از مسابقات را به نحو شایسته برگزار کنیم. 

 


به گفته وی، بایستی به عنوان مسلمان رابطه خود با قران را بیشتر کنیم چرا که در خانه ای که قرآن در آن تلاوت شود نور الهی متبلور می شود و هراندازه نور الهی بر خانواده ای بیشتر بتابد این خانواده از بلایا و آسیب ها در امان خواهند بود.

 


وی با اشاره به اینکه در تربیت مربی و حافظ قرن رایزنی هایی شده است، گفت: یکی از برنامه های ستاد در سال جاری سوق دادن کانون ها به سمت تخصصی خواهد بود، همچنین بانک اطلاعاتی از جامعه قرآنی کانون های مساجد در دسترس است.

 


در ادامه این مراسم از مهدی کردلو رتبه اول رشته قرائت تحقیق، محمد صدرا صالحی رتبه اول رشته حفظ کل، علی سینا صالحی رشته حفظ جز سی، فاطمه بازرگان رتبه اول حفظ کل، محمد امین آقا خانی رتبه اول حفظ جز سی، سارا قاصدی رتبه اول مفاهیم، رقیه مرادی رتبه اول رشته قرائت نماز و یحیی داداشی رتبه اول رشته اذان تقدیر شدند.

پایان پیام/ 693