ایده برتر برگزاری بهترین همایش پایتخت فهما از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می شود

ایده برتر برگزاری بهترین همایش پایتخت فهما از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می شود

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸
حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه هر شخصی که ایده خوب و جالبی برای بهتر برگزار شدن تجلیل از منتخبین فهما، ارائه دهد از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تجلیل قرار می گیرد، گفت:کانون های مساجد مازندران اهتمام ویژه جهت اجرای طرح فهما دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمود علیخانی»، امروز (سه شنبه 12 آذر) در جلسه با کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران جهت آگاهی از روند اجرای طرح فهما در استان گفت: حمایت از فعالیت های کانونی براساس نظام فهما با توجه به ارزیابی های دقیق سیستمی و میدانی است و هر کانونی که فعالیت و تراکنش سیستمی بیشتری، داشته باشد از حمایت های بیشتری، برخوردار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تصریح کرد: در طرح پایتخت فرهنگی و هنری فهما، کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایران، رتبه بندی می شوند که کانون های مساجد مازندران اهتمام ویژه جهت اجرای طرح فهما و کسب امتیاز بیشتر دارند.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه فهما، عنوان اختصاری پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران است، افزود: یک کانون فرهنگی و هنری بسیار فعال در کشور، (شنبه 26 بهمن) همزمان با ولادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) به عنوان پایتخت فهما، تعیین و معرفی می شود. 

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: قرآن وعترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی، فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت های اجتماعی  و...  32 شاخص محوری در سامانه بچه های مساجد جهت فعالیت کانون مساجد و انتخاب برترین کانون مساجد در اجرای طرح فهما به شمار می آیند.

 

وی بیان کرد: 10 میلیارد ریال به منتخب طرح پایتخت فهما، تعلق می گیرد.

 

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد:کلاس های توجیهی برای مدیرمسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت معرفی سامانه بچه های مساجد و طرح فهما به صورت چهره به چهره با همکاری رابطین این طرح و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها در حال اجرا است.

 

وی گفت: هر شخصی که ایده خوب و جالبی برای بهتر برگزار شدن تجلیل از منتخبین فهما، ارائه دهد از سوی «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مورد تجلیل قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح فهما، فعالیت های مختلف کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح جامعه و بین اقشار مختلف مردم، بیش از گذشته تبیین و شناسانده شود.

 

به گزارش شبستان، هر یک از کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به چگونگی و روند فعالیت های خویش برای اجرای طرح فهما در شهرهای مختلف استان پرداختند.

پایان پیام/ 86