کانونی مسجدی که ۲۰۰ خانواده از ایتام را تحت پوشش دارد

کانونی مسجدی که ۲۰۰ خانواده از ایتام را تحت پوشش دارد

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۱
تنی‌پور با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) در کنار فعالیت تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی، مرکز نیکوکاری بوستان را نیز راه اندازی کرده است، گفت: حمایت ماهانه از ۵۰۰ خانواده محروم که ۲۰۰ مورد آنها ایتام هستند، از فعالیت‌های این مرکز است.

«داوود تنی‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره زمینه فعالیت های کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج)، اظهار کرد: این کانون فعال مسجدی علاوه بر انجام فعالیت های عمومی، به عنوان کانون تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی شناخته می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) ادامه داد: این کانون 15 سال است که به صورت تخصصی در حوزه های گرافیک و نقاشی و عکاسی فعال است و ضمن برگزاری مستمر دوره های آموزشی در این رشته ها و برگزاری جشنواره ها و مسابقات، زمینه کارآفرینی و اشتغال برای بچه های مسجد را از این طریق فراهم کرده است. چنان که اکنون نه فقط بچه های کانون بلکه بچه های دیگر مساجد منطقه هم در فعالیت های گرافیکی در فضای واقعی و مجازی خودکفا شده اند.

 

وی با بیان اینکه کمک های مومنانه از اصلی ترین محورهای فعالیت کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) است، گفت: با شیوع کرونا اقدام به شناسایی افراد نیازمند در محلات مختلف کردیم و اکنون به صورت مستمر 500 خانوار را تحت پوشش داریم که 200 مورد از آنها جزء ایتام هستند.

 

تنی‌پور از راه اندازی مرکز نیکوکاری بوستان به همت کانون انصارالحجه(عج) خبر داد و ابراز کرد: این مرکز با همراهی و همکاری خیران در زمینه حمایت از خانواده های تحت پوشش به ویژه ایتام، تعمیر منازل محرومان، تامین جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت و ... فعال است.

 

وی تاکید کرد: درخواست های کمک با حفظ شان متقاضیان به مرکز نیکوکاری ارائه می شود و پس از بررسی و برآودر هزینه ها، اقدام به رفع نیازهای محرومان می شود. همه هزینه ها توسط خیران استانی تامین می شود، در مجموع با محاسبه کمک های نقدی و غیرنقدی، مرکز نیکوکاری بوستان سالانه بین 400 تا 500 میلیون گردش مالی دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی قصه‌گویی روستا و عشایر در سال 99 به همت این کانون مسجد، اضافه کرد: این کانون فعال روستایی در زمینه غدیر و پاسداشت عید بزرگ ولایت فعالیت های متنوعی دارد، بازسازی واقعه غدیر همزمان با روز عید، راه اندازی کاروان شادی غدیر و و توزیع پنج هزار پرس اطعام غدیر ازجمله این فعالیت ها است.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) در روستای شمیل از توابع شهرستان بندرعباس و در جوار مسجد انصارالحجه(عج) واقع شده و حدود 1600 عضو دارد. این کانون فعال رابط با دیگر کانون ها در سطح بخش نیز است.

پایان پیام/ 9