بازدید رئیس‌جمهوری آلمان از مسجد «پنزبرگ»/درخواست برای احترام بیشتر میان پیروان ادیان

بازدید رئیس‌جمهوری آلمان از مسجد «پنزبرگ»/درخواست برای احترام بیشتر میان پیروان ادیان

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸
رئیس‌جمهوری آلمان در جریان بازدید از مسجد شهر «پنزبرگ» بر فهم و احترام بیشتر میان مذاهب در شرایطی که قطبی شدن در جامعه در حال افزایش است، تاکید کرد.

 

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «آناتولی»، رئیس جمهوری آلمان در پی بازدید از مسجدی در شهر جنوبی «پنزبرگ»، خواستار افزایش درک و احترام میان پیروان ادیان و مذاهب در این کشور شد.

 

«فرانک والتر اشتانمایر» در این باره گفت: ارتباط و فهم بیشتر ادیان از یکدیگر به ویژه در زمانی که قطبی شدن در جامعه ما به شدت در حال افزایش است و در شرایطی که ما نفرت بیشتری را تجربه می کنیم، لازم و ضروری است.

 

اشتانمایر در گفتگو با «بنیامین ادریس»، امام جماعت مسجد «پنزبرگ» گفت: آنچه در پنزبرگ و در این مسجد در حال اتفاق افتادن است دقیقا همان چیزی است که ما در کشورمان می خواهیم؛ دغدغه برای هم و احترام به یکدیگر همانطور که در زندگی روزانه دیده می شود.

 

وی افزود: زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف و احترامی که در میان آنها اینجا در پنزبرگ وجود دارد، همان چیزی است که ما خواستار آن هستیم.

 

رئیس جمهوری آلمان، تعهد جامعه اسلامی در پنزبرگ را مورد تحسین قرار داد و از سوی دیگر از مردم این شهر به خاطر آغوش باز و با احترام آنها به روی اعضای جامعه اسلامی تشکر کرد.

 

«فرانک والتر اشتانمایر» همچنین گفت: پنزبرگ می تواند تبدیل به مدلی برای بسیاری از جوامع به ویژه مناطق شهری شود.

 

این در حالی است که آلمان در سال های اخیر شاهد رشد اسلام هراسی بوده که ناشی از تبلیغات ناشی از تنفر از سوی احزاب راست افراطی است.

 

پلیس آلمان در سال گذشته 813 جرم و جنایت ناشی از نفرت علیه مسلمانان را ثبت کرد که شامل توهین های کلامی، نامه های تهدیدآمیز و حملات فیزیکی می شود.

 

در سال 2018 بیش از 100 مسجد و موسسه مذهبی مورد حمله افراط گرایان راست افراطی قرار گرفتند.

 

آلمان با جمعیتی بیش از 83 میلیون نفر، میزبان دومین جمعیت بزرگ مسلمانان در اروپای غربی پس از فرانسه است. در میان حدود چهار میلیون و 700 هزار مسلمان که در آلمان زندگی می کنند حداقل سه میلیون نفر از آنها ترک تبار هستند.

پایان پیام/ 7