هشتمين دوره سوگواره «علمدار کربلا» به ميزباني استان ايلام برگزار مي‌شود

هشتمین دوره سوگواره «علمدار کربلا» به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمين چراغي‌پور از برگزاري هشتمين دوره سوگواره «علمدار کربلا» خبر داد و گفت: اين سوگواره امسال نيز همزمان با اربعين حسيني و به ميزباني استان ايلام برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «علی چراغی پور» با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، اظهار کرد: هشتمین دوره سوگواره علمدار کربلا پس از وقفه یکساله به دلیل شرایط کرونایی، امسال به میزبانی استان ایلام برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام گفت: این سوگواره هر سال با هدف عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ابوالفضل العباس (ع)، ترویج سیره ائمه اطهار (ع) و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنرمندان مسجدی در استان ایلام برگزار شده و هشتمین دوره آن امسال، به صورت استانی و در بخش شعر برگزار خواهد شد.


وی مهلت ارسال آثار به این سوگواره را تا پنجم شهریور ماه اعلام و تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به شماره واتساپ 09183415073 و دبیرخانه دائمی این سوگواره واقع در ایلام خیابان پیروزی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان ایلام طبقه دوم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ارسال کنند.

 
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در ادامه گفت: هشتمین دوره سوگواره  «علمدار کربلا» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام و حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) در استان ایلام برگزار می شود.

 
گفتنی است، سوگواره علمدار کربلا هفت دوره به صورت ملی در رشته های مختلف شعر، عکس، آواها و نواهای عاشورایی در استان ایلام برگزار شده است.