از امضاي تفاهم‌نامه بين کانون‌هاي مساجد و هلال احمر استان خراسان شمالي تا نشر فرهنگ مصرف بهينه آب

از امضای تفاهم‌نامه بین کانون‌های مساجد و هلال احمر استان خراسان شمالی تا نشر فرهنگ مصرف بهینه آب

تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۱
شيرازيان، از برگزاري نشست‌هاي هم‌انديشي با هدف ارتقاي فعاليت‌هاي اوقات فراغت و انعقاد تفاهم‌نامه همکاري بين ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد، جمعيت هلال احمر و نيز شرکت آبفاي خراسان شمالي خبر داد.

«هاشم شیرازیان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان خراسان شمالی اظهار کرد: با هدف غنی سازی فعالیت های پایگاه های اوقات فراغت کانون های استان به ویژه در فصل تابستان که هم اکنون آغاز شده، این نشست ها برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان شمالی ادامه داد: توجه به مهارت آموزی و اعطای گواهینامه مهارت به داوطلبان حاضر در کلاس های اوقات فراغت این نشست ها مورد توجه قرار گرفت که در این راستا ابتدا با مسئول جوانان هلال احمر استان جلسه ای برگزار شد و زمینه آموزش همگانی  10 رشته اعم از کمک های اولیه و  امداد و نجات و موارد پیرامون و نیز برگزاری اردوها در بحث گفتگو قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تفاهم نامه ای همکاری بین دونهاد منعقد و بر اساس آن فعالیت ها و آموزشها در دل مساجد و کانون های مساجد انجام گیرد.

شیرازیان در ادامه از اجرای طرح مصرف بهینه آب و آموزش این مساله در مساجد استان خبر داد و گفت: در این راستا نیز در نشستی با «مسعود ناطق» معاون مالی و  پشتیبانی شرکت آبفای خراسان شمالی نکات ارزنده و قابلیت های مشارکت کانون ها و این شرکت مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

شیرازیان با بیان اینکه در این نشست دو تن از فعالان کانون ها و حجت الاسلام «رضا جواهری»، مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب بجنورد نیز حضور داشتند، گفت:  بهره مندی از قابلیت کانون ها در نشر بهینه مصرف آب با تعامل دوسویه و اجرای برنامه ای فرهنگی با در نظرگرفتن دو بخش فرهنگ سازی دینی و فرهنگ سازی تخصصی نیز از اهم گفت و شنود نتیجه بخش این نشست می توان اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد:  مصرف بهینه در بخش اول با برگزاری  نشست هایی با بهره مندی از ظرفیت های ارزشمند ائمه جماعات مساجد و در بخش تخصصی نیز توسط کارشناسان این شرکت برنامه ریزی و مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان شمالی همراهی با کلاس های اوقات فراغت و حمایت از برگزاری اردوهای فرهنگی این کلاس ها در کانون های مساجد را از دیگر مباحث این نشست ها نام برد و گفت: موارد فوق در قالب تفاهم نامه همکاری تنظیم و  به زودی اجرایی خواهد شد.