پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران(فهما)، شبکه فعال کانون‌های مساجد را تشکیل می‌دهد

پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران(فهما)، شبکه فعال کانون‌های مساجد را تشکیل می‌دهد

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸
صالحی تاکید کرد: رویداد ملی «پایتخت فهما» در شاخص‌های مختلف فرصت‌هایی را فراهم می‌آورد و شبکه فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد احساس همبستگی در یک رویداد ملی پیدا می‌کند که این امر دارای اهمیت بسیاری است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، هفتمین نشست شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر و اعضای این شورا برگزار شد.

 

«سیدعباس صالحی» در این نشست با قدردانی از مجموعه فعالیت‌های ستاد هماهنگی‌کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: با تشکیل جلسات این شورا اقدامات رو به جلویی در این حوزه صورت گرفته است و سامانه بچه های مسجد یکی از این اقدامات است که تاثیرگذار بوده و به نقطه بلوغ رسیده است.

 

وی تصریح کرد: بلوغ این ستاد نشان می دهد که با طی مراحلی که داشته فرصت های مدیریتی روان و سریع ایجاد کرده و منجر به کاهش بوروکراسی اداری شده است. همچنین فرصت های تعاملی از این طریق به وجود آمده تا بتواند با کانون‌های همگرا ارتباط برقرار کند و باعث ایده‌سازی، و ایده‌پروری و به اشتراک‌گذاری اقدامات دستگاه‌های فعال در این حوزه شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خبر و اطلاع رسانی فرصت دیگری است که این کانون‌ها به ویژه از طریق سامانه بچه‌های مسجد فراهم کرده است و ایجاد یک فرصت برای افزایش انگیزه خیرات از دیگر فرصت‌های ایجاد شده آن به شمار می آید.

 

صالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد، افزود: اوقات فراغت که از طریق سامانه بچه‌های مسجد شکل گرفته قدرت شبکه سازی را ایجاد می‌کند و آمارها نشان می‌دهد که می توان از این طریق قدرت تحلیل برای برنامه‌های آینده به دست آورد و در نهایت منجر به اشتراک‌گذاری برنامه های مشترک میان دستگاه های فعال در این حوزه می شود.

 

وی ادامه داد: اقدامات مناسبی در حوزه پیاده روی اربعین و پایتخت فهما از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صورت گرفته است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پایتخت فهما در شاخص‌های مختلف فرصت‌هایی را فراهم می‌آورد و شبکه فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد احساس همبستگی در یک رویداد ملی پیدا می‌کند که این امر دارای اهمیت بسیاری است.

 

صالحی افزود: فضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به همگرایی و هم افزایی بیشتر دستگاه ها نیازمند است و باید از امکانات جمعی دستگاه ها و نهادهای موثر در این عرصه بیش از پیش بهره ببریم.

 

وی با اشاره به تشکیل شوراهای کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها، ادامه داد: استفاده حداکثری از شوراهای تازه تاسیس شده در استان ها از ضروریات است و از ابتدا باید با قوت کار خود را آغاز کنند و با جدیت فعالیت های آن ها دنبال شود.

 

پایان پیام/ 40