اجرای طرح ملی «شنبه های کتاب» مساجد در کانون «منتظران ظهور» کازرون

اجرای طرح ملی «شنبه های کتاب» مساجد در کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۱
شفیعی از اجرای طرح ملی «شنبه های کتاب» مساجد در طرح اوقات فراغت تابستان توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن عرض تسلیت سالگرد فاجعه 7 تیر، شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، از اجرای طرح ملی «شنبه های کتاب» مساجد در طرح اوقات فراغت تابستان توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد، گفت: دین اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین، بیش از هر مکتب و مسلکی به مقوله علم و علم آموزی اهمیت داده است و در بیانات اهل بیت (ع)، برای نویسندگی و کتابت کتاب، ثمرات و فواید زیادی بیان شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، یکی از بهترین راه‌های علم آموزی را، مقوله کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: با بررسی اجمالی روایات اسلامی، مشاهده می‌شود که اهل بیت (ع) با بیانات زیبای خود اهمیت کتاب و کتابخوانی را منعکس کرده اند.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: رونق‌بخشی به کتابخانه‌های مساجد، آشنایی با کتاب‌های مفید، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی «شنبه‌های کتاب» است.

شفیعی با اشاره به اینکه در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» مساجد کتاب «زندگی سید محمد بهشتی» نوشته«افسانه وفا» انتشارات روایت فتح برای علاقه مندان معرفی شد، تصریح کرد: کتاب «زندگی سیدمحمد حسینی بهشتی» عنوان کتابی است که به زندگی این شهید می‌پردازد. اثری از «افسانه وفا» که به خوبی توانسته نگاتیوهای این زندگی پر از حرکت و تعقل و جهاد را مونتاژ کند، او داستان را از «میرمحمدصادق»، یعنی پدربزرگ مادری شهید بهشتی آغاز کرده و از شخصیت او و جایگاه علمی‌اش به گونه‌ای سخن گفته تا ما زمینه‌های شخصیتی و تربیتی چنین فردی را به راحتی نادیده نگیریم.

وی با بیان اینکه این طرح شنبه‌های هر هفته اجرا می‌شود، اذعان کرد: روزهای شنبه بین 2 نماز یا پایان نماز، فرد منتخب توسط کارگروه محتوایی، به ارائه گزیده‌ای از کتاب به نمازگزاران می‌پردازد.

پایان پیام/ 130